کارشناس مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان یزد مطرح کرد:

وقوع روزانه سه زلزله در یزد / گسل دهشیر- بافت، بزرگترین گسل استان یزد

کارشناس مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان یزد گفت: به طور متوسط روزانه شاهد سه زلزله در استان یزد هستیم.

به گزارش یزدی نیوزجعفر زارع زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با ابراز تأسف از وقوع زلزله در استان‌های غربی کشوری و کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان، گفت: در سال جاری به‌طور متوسط روزانه سه زلزله در استان یزد داریم که بیشتر زلزله‌های استان یزد در مناطق بافق، بهاباد و ساغند رخ می‌دهد.

وی از رخ دادن حدود ۱۰۰ زلزله به‌طور متوسط در ماه در استان یزد خبر داد و افزود: گسل‌های اصلی زلزله‌ای موجود در استان یزد حدود ۱۰ گسل بوده که بزرگ‌ترین آن‌ها گسل دهشیر بافت کرمان است.

کارشناس مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان یزد خاطرنشان کرد: استان‌های غربی کشور به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل‌های زلزله‌خیز و میزان شدت آن دچار خسارت‌های مادی و جانی زیادی شدند و این موضوع برای تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطق دارای گسل‌های زلزله‌خیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هشداری جدی به‌حساب می‌آید.

زارع زاده شایعات فضای مجازی در خصوص وقوع زلزله در پی زلزله اخیر در سلیمانیه عراق در استان یزد را تکذیب کرد و اظهار داشت: هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر زمین‌لرزه در استان یزد وجود ندارد؛ لذا متأسفانه برخی افراد در فضای مجازی شیطنت کرده و مطالبی واهی را بیان کرده‌اند که غیر واقعی است؛ چرا که در در شبکه لرزه نگاری استان یزد هیچ گونه زلزله‌ای به ثبت نرسیده است.

بخش نظردهی بسته شده است..