تربیت ۱۰ هزار همیار گردشگر در یزد

no-thumbs

معاون پرورشی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان یزد گفت: بزودی طرح همیار گردشگر دراستان یزد با تربیت 10 هزار دانش آموز اجرا خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزسرداری ترویج فرهنگ گردشگری در بین دانش آموزان، آشنایی دانش آموزان با مباحث گردشگری و حفظ ابنیه تاریخی و ایجاد نشاط دربین دانش آموزان را از اهداف اجرای این طرح  اعلام کرد .

وی  اشاره کرد : در اولین مرحله این طرح دانش آموزان در کارگاه های آموزشی با آثار تاریخی، فرهنگی و تمدن غنی اسلامی آشنا شدند.
معاون پرورشی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان  یزد اشاره کرد : دومین مرحله این طرح نیز با حضور هفتگی دانش آموزان در بافت تاریخی شهر یزد و بازدید از ابنیه تاریخی اجرا خواهد شد.   
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان  یزد نیز در این خصوص گفت: در ۷ماهه نخست امسال، ورود گردشگران به استان یزد رشد ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و بیش از ۵۱هزار گردشگر از شهر تاریخی یزد دیدن کرده اند.
دانش یزدی ایجاد رشته های گردشگری در دانشگاه های علمی وکاربردی بویژه دانشگاه میراث فرهنگی استان، ایجاد زمینه تربیت گردشگر در ۴ موسسه در استان و اعطای مدرک به راهنمایان تور در این موسسات و آموزش دانش آموزان به عنوان همیار گردشگر از مهمترین فعالیت های میراث فرهنگی استان در راستای ظرفیت سازی برای جذب گردشگر به استان برشمرد . 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..