۱۶.۴ درصد افراد بالای ۳۰ سال در یزد مبتلا به دیابت هستند

no-thumbs

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: ۱۶.۴ درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان یزد مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش یزدی نیوزمسعود رحمانیان در نشستی خبری که به مناسبت هفته ملی مقابله با دیابت برگزار شد، اظهار داشت: در حالی که بر اساس آمارهای موجود در کشور، به طور میانگین ۱۱ درصد از مردم ایران در سنین بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت هستند، این آمار در استان یزد ۱۶.۴ درصد است.

وی با بیان اینکه اطلاعات عمومی در استان یزد افزایش یافته است، افزود: آگاهی مردم سبب شده که سیر افزایش نرخ دیابت که شیب تندی داشت، با همراهی رسانه ها کاهش یابد.

رحمانیان با بیان اینکه در گذشته ۴۰ درصد از دیابتی‌ها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، بیان کرد: با آگاهی‌هایی که در مردم ایجاد شده، سریع‌تر از بیماری خود مطلع می‌شوند و این آمار اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: هرچه بیماری دیابت سریع‌تر شناسایی شود، عوارض آن سریع‌تر قابل کنترل خواهد بود بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در درمان دیابت، شناسایی سریع بیماری است.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به شعار امسال هفته ملی مقابله با دیابت عنوان کرد: دیابت بارداری در حال افزایش و از چهار تا پنج درصد در سال ۲۰۰۷ به ۱۵ درصد رسیده که عامل آن نیز بی‌تحرکی، بالا رفتن سن ازدواج و در نتیجه بالا رفتن سن حاملگی است.

وی یادآور شد: در هفته دیابت اتوبوس‌های دیابت به مناطقی اعزام می‌شود که بتواند جمعیت بیشتری از زنان باردار را زیر پوشش قرار دهد و با ارائه آموزش‌های لازم سعی در کنترل این بیماری به ویژه در زنان باردار داریم.

رحمانیان با اشاره به نقش بسیار اثرگذار رسانه‌ها در آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری رسانه ها و مشارکت خوب مردم در طرح‌های پیشگیرانه و آموزشی، شاهد کاهش و کنترل بیماری دیابت در استان یزد باشیم.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..