فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ یزد تجلیل شدند

به گزارش یزدی نیوزآیین تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان یزد در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.
سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم با اشاره به پرنگ ترشدن فعالیت های حوزه کتاب در دولت تدبیر اظهار کرد: استان یزد طی سه سال اخیر درپایتخت کتاب ایران رتبه های بالا و مناسبی را بدست آورده است.
به گفته حوتی نژاد، طی این سالها در بخش روستاهای دوستدارکتاب نیز؛ روستاهای شمسی، شرف آباد و رئیس آباد از استان یزد توانسته اند مقام های خوبی را بدست آوردند.
وی ادامه داد: روستای شمسی یکی از روستاهایی بوده است که طی این سالها همیشه در رتبه های بالایی قرار گرفته و از روستاها شاخص استان یزد در بخش کتاب و کتابخوانی بشمار می رود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به جام باشگاههای کتابخوانی یزد اشاره کرد و گفت:٣٨٠٠عضوبا ٢٨٠باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان دریزد فعالیت می کنند.
حوتی نژاد گفت: امسال نیز برای دومین سال کتاب سال استان یزد جایزه ویژه شهید صدوقی برگزار خواهد شد.
محمد علی طالبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد نیز در این مراسم  تاکید کرد: استان یزد بایدبه قطب نشر کشور تبدیل شود.
به گفته طالبی، استان یزد بواسطه نیروی انسانی و ساختارهای مناسب فیزیکی این ظرفیت را دارد که در کشور به قطب نشر تبدیل شود.
وی درادامه به جایگاه ماندگار کتاب باتوجه به ورود تکنولوژی های نوین ارتباطی در کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد پیام های فاخر و ماندگار باعث شده کتاب همچنان در میان مردم جایگاه مناسب و ارزشمند داشته باشد.
شعر خوانی، اجرای گروه تواشیح و رونمایی از کتاب فرهنگ عامه خویدک یزد از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در پایان مراسم ضمن تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر استان یزد از محمد علی همتی مدیرمسئول انتشارات چشم و چراغ بواسطه بیشترین فعالیت در حوزه نشر آثار دفاع مقدس تجلیل شد.
سید محمود دهقان کتابدار کانون فرهنگی و هنری حضرت خدیجه بدلیل بالاترین عضو گیری درمنطقه محروم یزد بعنوان کتابدار برتر معرفی شد.
علیرضا نقلی مدیرموسسه فرهنگی چهارباغ هنر بواسطه فعال بودن در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بعنوان موسسه فرهنگی برتر معرفی شد.
حجه الاسلام شاهدی نیز با تاسیس کتابخانه تخصصی علوم قرانی بعنوان خیر و مروج کتاب معرفی و تجلیل شد.
محمد گلشن هم بواسطه تالیف و ترجمه ٥٣ عنوان کتاب در یک سال گذشته بعنوان نویسنده برتر یزدی معرفی شد.
همچنین علی برادران فر مدیر فروشگاه کتاب چشمک بعنوان کتاب فروش برتر، سید محمد کاظم میرجلیلی مسئول کتابخانه مهدیه شاهدیه بدلیل ارائه خدمات در ترویج فرهنگ مطالعه بعنوان مسئول برتر کتابخانه، الهه نصیری زاده با تهیه و تنظیم و صفحه آرایی بیش از ٥٠ عنوان کتاب بعنوان صفحه آرا برتر و بالاخره حسین مسرت مدیر مسئول انتشارات اندیشمندان با انتشار ٦٣ عنوان کتاب در یک سال گذشته با موضوعات یزد شناسی و فرهنگ عامه بعنوان انتشارات برتر تجلیل و و قدردانی شدند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..