کارگاه «ارتقا بینش زندگی قرآنی در متولیان فرهنگی» در یزد

به گزارش یزدی نیوزبمناسبت هفته قرآن و دانشگاه که از ۱۸ الی ۲۴ آبانماه هر سال در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می‌شود، اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز کارگاهی تحت عنوان «ارتقاء بینش قرآنی در متولیان فرهنگی» با سخنرانی حجت الاسلام متوسل مسئول نهاد معظم رهبری صبح امروز ۲۴ آبان ماه برگزار کرد.
حجت الاسلام سعید متوسل، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد در این کارگاه در خصوص حدیث پیامبر اکرم (ص) «انّی تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض»، من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادامی که شما به این دو دست بزنید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی شوند تا اینکه در سر حوض کوثر بر من وارد شوند، مطالبی را بیان کرد.
وی به اهمیت حدیث ثقلین که از احادیث بسیار مهمّی است پرداخت و تاکید کرد:  این حدیث از نظر دلالت بسیار قوی و روشن است و از نظر سند روایت متواتری است که در منابع عامّه و خاصّه (سنّی و شیعه) به صورت گسترده مطرح شده است.
متوسل افزود: از مجموع مصادر و منابع این روایت استفاده می ‏شود که پیامبر (ص) نه یک بار بلکه بارها این حدیث را فرموده ‏اند.
 وی گفت: حتی جابر بن عبد اللّه انصاری گفت: پیغمبر خاتم (ص) فرمود: ای مسلمانان در میان شما دو چیز پر بها را بجای می گذارم، اگر به آنها توسل بجوئید هرگز گمراه نشوید و هیچوقت لغزش نیابید. از پروردگار توانا درخواست نمودم که آن دو را از هم جدا ننماید تا روز قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد شوند حق تعالی درخواست مرا اجابت فرمود. به رسول خدا عرض شد آن دو چیز چیست؟ فرمود: یکی قرآنست که رشته اتصال میان خالق و مخلوق می باشد یک طرف آن به دست قدرت پروردگار و طرف دیگرش به دست شما مسلمانان می باشد و دیگری عترت از اهل بیتم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..