۴۰ درصد تعاونی‌های مهریز در روستاها فعال هستند

no-thumbs

رییس اداره تعاون روستایی مهریز اعلام کرد: در حال حاضر 12 هزار نفر از مردم مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان عضو تعاونی‌ها هستند و سالانه از خدمات آنها استفاده می کنند .

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا زارع هرفته» در این باره افزود: بخش مرکزی مهریز با ۱۷ هزار نفر جمعیت شامل پنج دهستان شامل ارنان، میانکوه، خورمیزات، تنگ‌چنار و بهادران و ۱۵۰ آبادی است که ۴۰ درصد از ۳۵۰ شرکت تعاونی شهرستان مهریز در این روستاها فعالیت دارند .

به گفته وی، در مهریز یک شرکت تعاونی تولید، پنج شرکت تعاونی روستایی ، چهار شرکت تعاونی کشاورزی شامل تعاونی کشاورزی دامداران، گلخانه داران، زنبورداران و شتر مرغ‌داران وجود دارد .

زارع هرفته با بیان این که سرمایه تعاونی‌های موجود مهریز افزون بر ۱۸ میلیارد ریال است، ادامه داد: تشکیل شرکت تعاونی سهامی زراعی‌، اجرای طرح اصلاح باغات و همچنین تشکیل تعاونی تخصصی زعفران‌کاران شهرستان در اولویت تشکیل است .

وی همچنین ظهار کرد: راه‌اندازی تعاونی های تخصصی بر حسب نیاز و با همکاری مسئولان و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی جزو ماموریت‌های مهم این اداره است .

زارع هرفته خاطرنشان کرد: جلب مشارکت فعال روستاییان در تحقق اهداف دولت و نظام در قالب تعاونی‌ها و خدمت بیشتر و بهتر به مردم نیز با جدیت پیگیری می‌شود.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..