آب‌رسانی به آبشخورهای حیات‌وحش در مناطق ابرکوه

no-thumbs

تعدادی از دوستداران محیط‌زیست و حیات‌وحش در اقدامی خودجوش به آبشخورهای منطقه تنگ همبست ابرکوه آب‌رسانی کردند.

به گزارش یزدی نیوزسال‌ها است که وقتی انسان به مناطق کویری کشور قدم می‌گذارد و در محیط‌زیست آن قرار می‌گیرد، جزءبه‌جزء این محیط زبان می‌گشاید برای گفتن قصه‌ای دردناک به نام «خشک‌سالی» و در این میان عده‌ای از مردم عادی دلسوزانه پیش‌قدم می‌شوند برای نجات حیات‌وحش که انسان‌ها یکی از عوامل تهدید حیات آن‌ها شده‌اند.

در همین راستا تعدادی از اهالی شهرستان ابرکوه و دوستداران حیات‌وحش و محیط‌زیست در اقدامی کاملاً خودجوش و بدون حمایت نهاد یا ارگانی خاص، اقدام به آب‌رسانی آبشخور منطقه تنگ همبست واقع در کوه‌های اطراف ابرکوه (روستای بداف)، کردند.

ابوالفضل فلاح زاده یکی از حامیان حیات‌وحش دراین‌باره اظهار کرد: آبشخورها مکان‌های بسیار مهمی برای نوشیدن آب وحوش هستند که رسیدگی نکردن به آن‌ها، نابودی حیات‌وحش را در پی خواهد داشت.

فلاح زاده تأکید بر اینکه با ادامه خشک‌سالی‌ها وجود آب امری ضروری برای ادامه حیات موجودات است، تصریح کرد: خشک‌سالی یکی از بی‌سروصدا نرین بلایای طبیعی است؛ لذا با خشک شدن چشمه‌ها، قنات‌ها و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی تنها آبشخورها هستند که می‌توانند تضمین‌کننده حیات وحوش در طبیعت باشند.

وی ادامه داد: در منطقه تنگ همبست ابرکوه که زیستگاه چهارپایانی همچون کَل و بز، پرندگانی مانند چچک کوهی، چچک ابلق، چکاوک بیابانی، چکاوک کاکلی و… است یک چاه آب ۳ متری وجود دارد که تعدادی از جوانان دوستدار محیط‌زیست پس از لایروبی کردن این چاه، با دَلوِ آهنی از این چاه آب را به آبشخور موجود در منطقه انتقال دادند.

فلاح زاده در خاتمه خاطرنشان کرد با توجه به اهمیت محیط‌زیست و بحران خشک‌سالی که روزبه‌روز مناطق کویری و به‌ویژه شهرستان ابرکوه را تهدید می‌کند، در نظر داریم به‌صورت رسمی انجمنی جهت حمایت از حیات‌وحش و محیط‌زیست راه‌اندازی و فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..