افزایش ۱۱۴ درصدی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان یزدی

no-thumbs

یک میلیارد و 85 میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ درزمینهٔ ساخت، خرید، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی هزینه شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد گزارشی از عملکرد این نهاد درزمینهٔ ساخت، تعمیر و تکمیل منازل مددجویی در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ ارائه کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سیدرضا لاله زاری، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد با اشاره به افزایش ۱۱۴ درصدی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت در شش‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، گفت: کمیته امداد عملیات ساخت و بهسازی بافت‌های فرسوده مسکن مددجویان روستایی و شهری متقاضی را در دستور کار خود قرار داده و تحقق این هدف با مشارکت خیران و مسئولان مربوطه میسر می‌شود.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان طی شش‌ماهه نخست سال ۹۶ درزمینهٔ ساخت، خرید، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام و همچنین انجام تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی هزینه شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه اعتبار خدمات عمرانی انجام‌شده از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده است، افزود: ۵۳۲ میلیون تومان از هزینه‌های عمرانی انجام‌شده از محل اعتبار دولتی، ۴۴۲ میلیون تومان از محل صدقات، ۲۷ میلیون تومان زکات، ۷۲ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران مبتنی بر نیاز و ۱۲ میلیون تومان نیز آورده مددجو و بستگان وی بوده است.

وی بابیان اینکه تأمین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: این نهاد طی شش‌ماهه نخست امسال نسبت به ساخت و خرید ۵۰ مسکن مددجویی اقدام و ۴۱۳ میلیون تومان برای این منظور هزینه شد، هشت واحد در مناطق روستایی و ۴۲ در مناطق شهری بوده است، زیربنای هر منزل مسکونی بین ۵۰ تا ۶۰ مترمربع است.

لاله زاری ادامه داد: ۲۷۱ مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی، ۱۶ مورد بهسازی سرویس بهداشتی و ۱۲ مورد تکمیل واحدهای نیمه‌ساز شهری از دیگر اقدامات عمرانی کمیته امداد در طی این مدت بوده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد با اشاره به لزوم مشارکت خیران در ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت، گفت: خیران می‌توانند با مشارکت در طرح «رضوان» که ازجمله طرح‌های مشارکتی این نهاد است با پرداخت کمک‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به ساخت سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند، سال ۹۵ حدود ۸۰۰ میلیون تومان از سوی نیکوکاران استان در قالب طرح رضوان (نقد و کالا) به کمیته امداد اهدا شد.

شایسته ذکر است؛ کمیته امداد استان یزد طی سال ۹۵ نسبت به یک هزار و ۱۰۵ مورد تعمیر و ساخت فضاهای جانبی، ۱۹۵ مورد ساخت، خرید و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام (۶۵ مورد روستایی و ۱۳۰ مورد شهری) اقدام کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..