صدور ویزای عراق برای ۲۸۹۰۰ نفر در یزد

no-thumbs

مدیر حج و زیارت استان یزد از صدور ویزای عراق برای ۲۸ هزار و ۹۰۷ نفر در یزد خبر داد و گفت: در مجموع ۳۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اصغر شریفی  با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی آمار زائران اربعین حسینی از استان یزد اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۲۷ هزار نفر در قالب ۴ هزار و ۹۶۱ گروه و امسال ۲۸ هزار و ۹۰۷ نفر در قالب ۱۶ هزار و ۵۴۵ گروه راهی کشور عراق شدند تا در پیاده روی بزرگ اربعین شرکت کنند.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۰ هزار متقاضی دریافت ویزا برای سفر به عراق از استان یزد، برای ۲۸ هزار و ۹۰۷ نفر ویزا صادر شد و با توجه به توقف صدور ویزا از روز گذشته، امکان سفر برای هزار نفر فراهم نشد.

شریفی یادآور شد: صدور ویزا امسال در استان یزد و از مهرماه آغاز شده بود، افزود: تا سال گذشته مدارک زائران استان یزد به اصفهان ارسال می‌شد و ویزا در اصفهان صادر می‌شد اما امسال با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد، این روال اداری در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه تنها برای افرادی که از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت نام کرده بودند، ویزا صادر شده است، افزود: این افراد از پوشش بیمه‌ای کامل‌، ارائه خدمات پزشکی و کاهش معطلی در مرزهای کشور برای عزیمت به عراق و … بهره‌مند شدند.

مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه ورود و خروج زائران یزدی از مرز چذابه است، یادآور شد: زائران یزدی که از طریق ثبت نام در سامانه سماح ویزا دریافت کرده بودند، با کمترین مشکل و معطلی وارد کشور عراق شدند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..