اجرای نمایش گفتگوی آب در یزد

no-thumbs

رئیس حوزه هنری یزد از اجرای نمایش میدانی «گفتگوی آب» در جوار امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد خبر داد و گفت: این نمایش گوشه‌ای از واقعه کربلا را روایت می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصادق کوچک‌زاده افزود : گفتگوی آب  به نویسندگی و کارگردانی حجت الاسلام حسین فلاح‌زاده، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی با مشارکت حوزه هنری یزد و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان به مدت شش شب در محوطه امامزاده سیدجعفر محمد (ع) به روی صحنه خواهد رفت.

 وی اشاره کرد : این نمایش چند رسانه‌ای به شخصیت و سیره والای علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشاره دارد و گوشه‌ای از واقعه کربلا از جمله آوردن امان‌نامه شمر برای قمر بنی هاشم و برادرانش در شب عاشورا و همچنین ماجرای سقایی، وفاداری، ولایت‌پذیری، جوانمردی، شجاعت و پاسداری از حریم اهلبیت (ع) تا شهادت آن حضرت را روایت می‌کند.  
کوچک زاده  با اشاره به حضور و نقش آفرینی حدود ۸۰ بازیگر و هنرور بومی شهرستان ابرکوه در این نمایش افزود: این نمایش با حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان و با بهره‌گیری از توان و تخصص عوامل بومی این شهرستان تولید شده است.
کوچک‌زاده گفت: این نمایش پیش از این در دهه اول محرم امسال در شهرستان ابرکوه به روی صحنه رفت که با استقبال گسترده و پرشور مخاطبان و عزاداران حسینی روبرو شد و همین امر موجب شد تا زمینه اجرای این اثر در مرکز استان نیز فراهم شود.
حجت الاسلام فلاح‌زاده، کارگردان نمایش «گفتگوی آب» هم به نگارش نمایشنامه در مدت شش ماه اشاره کرد و ادامه داد: در تدوین این اثر از نظرات، ایده‌ها و دیدگاه صاحب‌نظران، اندیشمندان و کارشناسان مذهبی و هنری به منظور ارتقای نقاط قوت نمایش استفاده شده است.
وی  گفت: این نمایش چند رسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است.  
فلاح زاده افزود: در این اثر برخی از لوکیشن‌ها همچون نهرعلقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و بعضی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است. نمایش گفتگوی آب  از ۲۵ تا ۳۰ آبان‌ماه از ساعت ۱۹در محوطه امامزاده سیدجعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری اسلامی یزد اجرا خواهد شد.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..