طی نشستی اعلام شد:

اشتغال ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش معدن استان یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اعلام اینکه این استان دومین استان معدنی کشور است، گفت: در بخش معدن استان یزد 11 هزار و 500 نفر در حال اشتغال هستند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی در نشست فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه سرمایه گذاری اسمی که در بخش معدن استان یزد انجام گرفته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در این بخش بسیار مهم برای ۱۱ هزار و ۵۰۰نفر اشتغال ایجاد شده است. وی با اشاره به اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور است، افزود: تأمین ۵۰ درصد خوراک صنایع فولاد کشور در استان یزد انجام می گیرد و این استان در تولید سنگ آهن با تولید ۳۰ میلیون تُن در سال، رتبه نخست کشور را دارا است.

علمداریزدی با اشاره به اینکه یزد هشت استان صادرکننده غیرنفتی در کشور هستیم، تصریح کرد: عمده صادرات این استان کاشی، مقاطع فولادی، پسته، کابل، فرومولیدن و شیشه است. این مقام مسؤول با بیان اینکه رشد صادرات استان یزد از ۱۶ سال گذشته تاکنون دو برابرکل کشور بوده است، گفت: با احتساب اینکه رشد کل کشور در این سال ها ۸۰۰ درصد بوده اما استان یزد یک هزار و ۶۰۰ درصد رشد داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: در دو سال گذشته ۴۰۷ قلم کالا به ارزش یک میلیارد دلار به ارزش وزنی ۳.۵ میلیون تُن به بیش از ۸۰ کشور از استان یزد صادرشده است.
 
علمدار یزدی با اشاره به صادرات روزانه بیش از۲۹۳ میلیون تومان در معافیت گمرکی ماشین آلات ، گفت: عمده کشورهای صادراتی استان یزد عراق، پاکستان، افغانستان، هلند، ترکیه، گرجستان، هند، سوریه و امارات هستند. وی با بیان اینکه ۷۵۰ کارت بازرگانی فعال در استان یزد داریم، ابراز کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی و ۶۹ اتحادیه صنفی فقط در شهرستان یزد و بیش از ۲۰۰ اتحادیه صنفی فعال در استان یزد وجود دارد.
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..