کاهش ۷۱ هزار تنی آلاینده های هوای یزد با مصرف گاز

no-thumbs

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در سال های 94 و 95 با جایگزینی 99 میلیون لیتر فرآورده های نفتی با گاز طبیعی ، 71 هزار تن انواع آلاینده های هوای یزد کاهش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمنوچهر فلاح  افزود: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، این شرکت در سال ۹۴ بیش از ۵۰ میلیون لیتر و در سال ۹۵ نیز ۴۹ میلیون لیتر از فرآورده نفتی را با گاز جایگزین کرده است.
وی با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کشور کسب کرد، اظهار کرد: هم اکنون ۹۶درصد جمعیت استان شامل ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۹درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند .
مدیرعامل شرکت گاز یزد اضافه کرد: تا اول آذر ماه آینده با گازرسانی به بهاباد جمعیت شهری برخواردار از گاز ۱۰۰ درصد خواهد شد و تا پایان سال نیز جمعیت روستایی برخوردار از گاز به ۸۶ درصد خواهد رسید.
فلاح از سهم ۵۵درصدی صنایع در بخش مصرف گاز استان خبر داد و گفت: تاکنون در استان یزد یک هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی عمده و پنج هزار و ۲۰۱ واحد صنعتی جزء و همچنین ۲ هزار و ۸۱۴ باب گلخانه و ۲۷۰ کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده است.
وی در باره برخی رتبه های استان در مصرف گاز هم گفت: یزد سومین استان کشور در مصرف گاز بخش کشاورزی ، دهمین مصرف کننده گاز و نوزدهمین استان در مصارف عمومی است .
این مسئول یادآور شد: گاز مصرفی سالانه استان در سال ۹۲، سه میلیون و ۹۳۷ هزار متر مکعب بود که در پایان سال ۹۵ به حدود ۲برابر یعنی بیش از شش میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
استان یزد دارای یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت است که ۵۷.۶۶ درصد یعنی بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان یزد متمرکز شده‌اند که شامل ۶۵۶ هزار و ۴۷۴ نفر هستند.
سهم بخش خانگی استان یزد از مصرف گاز در این استان ۱۲ درصد اعلام شده است.
بیشترین آلایندگی هوا به دلیل قرار گرفتن صنایع آلاینده در مسیر وزش باد و دشت اردکان – یزد و نیز کوره های آجرپزی بود که با گازسوز شدن آنها ، بخشی از آلاینده های هوا کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..