انجام ۸۹ بازرسی از مراجع انتظامی، قضایی و زندان‌های یزد

no-thumbs

دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان یزد گفت: در شش ماه نخست سال جاری 89 بازرسی توسط این هیئت در استان انجام گرفته است .

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین بهشتیان» در این رابطه افزود: بازرسان هیئت‌های نظارت و بازرسی، در کلیه مأموریت‌های خود طبق فرم‌های مخصوص وظایف محوله را انجام و با دقت به بررسی جوانب مختلف پرداختند که درمجموع این گزارشات پنج مورد تذکر و چهار مورد پیشنهاد تشویق از سوی این هیئت ثبت شده است .

وی اظهار کرد: ۳۳ مورد از این بازدیدها از مراجع انتظامی، سه مورد از زندان‌ها و ۵۳ مورد بازرسی نیز از مراجع قضایی صورت گرفته است .

این مقام قضایی، شناسایی و رفع نواقص و اصلاح روش‌ها را از اهداف این بازرسی‌ها دانست و بیان کرد: ۶ مورد گزارش و شکایت مردمی از نقض حقوق شهروندی نیز در شش ماه گذشته به دبیرخانه هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی واصل شد که مورد پیگیری و بررسی‌های دقیق صورت گرفت و نتایج نیز اطلاع‌رسانی شد .

وی اعضای فعال هیئت‌های بازرسی حقوق شهروندی استان را هفت نفر اعلام کرد و گفت: سه نفر کارمند نیز در دبیرخانه هیئت نظارت این افراد را یاری می‌کنند .

بهشتیان از آمادگی هیئت نظارت بر حقوق شهروندی نسبت به دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نقض حقوق شهروندی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت  http://hoghooghshahrvandi.ir   شکایات و گزارش‌های خود را به دبیرخانه هیئت نظارت حقوق شهروندی اعلام کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..