مهار آفت یاقوت های سرخ در استان یزد

no-thumbs

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : سال گذشته آفت مگس مدیترانه ای افزون بر سی میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت که خوشبختانه با اجرای عملیات مبارزه با این آفت در سال جاری میزان خسارتها به کمتر از 5 درصد کاهش یافت .

به گزارش یزدی نیوزسجادی پور افزود: امسال در باغات اناری که این طرح اجرا شده است ۱۰۰ درصد محصولات سالم مانده است .
 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم گفت:در اجرای طرح مهارآفت مگس مدیترانه ای ، تله های فرومونی در باغات انار نصب و جمعیت این آفت به شدت کاهش  می یابد .
 مهندس فتاحی افزود: امسال طرح مبارزه با این آفت در سطحی معادل هزار هکتار از باغات انار استان اجرا شده که خوشبختانه با رضایت کشاورزان و کیفیت محصول خوب باغات انار همراه بوده است .
مدیرکل مدیریت بحران استان نیز با اشاره به بحرانی شدن این آفت در سال گذشته و میزان خسارتهای فراوان آن به کشاورزان گفت: در بازدیدهای بعمل آمده در سالجاری اجرای این طرح رضایت کشاورزان و باغداران انار استان را به دنبال  داشته است که این موضوع نشان دهنده اهمیت اجرای این طرح در مدیریت و کاهش این آفت است .
هادی نسب تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع جهادکشاورزی و مدیریت بحران و همراهی خوب کشاورزان امسال خسارت های ناشی از آفت مگس میوه  مدیترانه ای  در استان به شدت کاهش یافته است .
استان یزد با ۶۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انار و تولید سالانه ۹۴ هزارتن محصول در جایگاه چهارم کشور در زمینه تولید انار قرار دارد .

بخش نظردهی بسته شده است..