استاندار یزد: ضرورت چابک سازی تیم اقتصادی استان

no-thumbs

زمانی قمی استاندار جدید یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان خاطرنشان کرد: در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در استان یزد، باید فعالیت های بزرگتری انجام شود و نباید عملکرد روزمره دستگاه ها را به عنوان برنامه های اقتصاد مقاومتی محسوب کرد.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد از بیکاری به عنوان مهمترین مشکل جامعه یاد و تأکید کرد: راه حل این مشکل و رونق تولید در کشور توجه جدی به اقتصاد مقاومتی است.
زمانی قمی تصریح کرد: تیم اقتصادی استان باید به دور از سیاست زدگی و پرداختن به مسایل فرعی به اصلی ترین مسأله نظام بپردازد.
رئیس ستاد مدیریت راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی استان گفت: دوره جدیدی شروع شده که اقتضائات خودش را می طلبد و باید گروه اقتصادی در استان صنعتی یزد چابکِ چابک ظاهر شود و قضاوت جامعه از این تغییر ، تحرک بیشتر این تیم باشد.
زمانی قمی با بیان اینکه گردشگری فرصتی بزرگ برای درآمدزایی در استان است، تصریح کرد: در واقع تمدن ایرانی بدون یزد مفهومی ندارد از این رو باید با استفاده از این ظرفیت، هم یزد و هم ایران را به دنیا معرفی کنیم به همین دلیل معتقدم عملکردهای میراث فرهنگی از نظر اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست.
استاندار یزد در باره فعالیت بخش های اقتصاد خرد هم گفت: مدیران مجموعه روستایی، کشاورزی و سایر بخش ها باید به سراغ مدل های موفق بهره گیری از اقتصاد خرد بروند تا مشکل اشتغال و تولید در روستاها نیز رونق یابد.
وی در ادامه چند کار فوری را برای اعضای ستاد تشریح کرد و افزود: مهمترین و فوری ترین کار، سرعت در پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک ها و سپس، نظارت بر پرداخت آنهاست که برای این کار باید رونق تولید سرعت بگیرد.
استاندار یزد یادآور شد: در حوزه طرح های نیمه تمام با بیش از ۵۵ و ۶۰درصد پیشرفت کار نیز طرح هایی با اشتغال بالا شناسایی و در اولویت قرار گیرند.
زمانی قمی بر ممنوعیت قطع هر نوع خدمات به واحدهای تولیدی بدون اجازه استانداری تاکید کرد و افزود: برای وصول مطالبات باید سامانه ای راه اندازی شود و به بهانه بدهی هزینه های آب و برق و گاز ، نباید فعالیت های تولیدی استان تعطیل شود.

بخش نظردهی بسته شده است..