راهپیمایی 13 آبان:

طنین فریاد مرگ بر آمریکا در استان یزد

no-thumbs

همزمان با سراسر میهن اسلامی ، مردم ولایتمدار یزد با حضور گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر با محکوم کردن جنایت های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بر عزم جدی خود در تداوم راه نورانی نظام و آرمان های والای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

به گزارش یزدی نیوزدر شهر یزد راهپیمایان از مسیرهای میدان شهید بهشتی (ره) ، چهار راه بعثت و همچنین مسجد روضه محمدیه به طرف میدان امیرچقماق حرکت کردند.
راهپیمایان در طول مسیرها در حالی که با خود پارچه نوشته ها و بنرهایی در گرامیداشت ۱۳ آبان و همچنین محکومیت استکبار جهانی به همراه داشتند با شعارهای الله اکبر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار، بر عزم جدی خود در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کردند.
راهپیمایان در میدان امیرچقماق در قطعنامه پایانی مراسم یاد شده که در آن بر تداوم استکبار ستیزی ملت ایران علیه آمریکا و حامیان جهانی و منطقه ای و همچنین مقاومت در برابر بدعهدی های کفر جهانی اشاره داشت با تکبیرهای خود مهر تایید زدند.
همچنین در حاشیه راهپیمایی در شهر یزد چندین ایستگاه نقاشی و نمایشگاه های عکس دایر شد و ماکت موشک شهاب سه و ذوالفقار به نشانه اقتدار نظامی ایران در مقابله با هرگونه تجاوز دشمنان به نمایش درآمد.
همچنین تعدادی از دانش آموزان یزدی شرکت کننده در راهپیمایی به صورت گروهی به اجرای سرود مرگ بر آمریکا اقدام کردند و پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.
در مراسم راهپیمایی در یزد، علاوه بر وزیر کشور، محمود زمانی قمی استاندار جدید، سید محمد میرمحمدی استاندار قبلی، امام جمعه یزد، تعدادی از دانش آموزان ، دانشجویان ، اصناف و نیز قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
راهپیمایی ۱۳ آبان در ۷۰ شهر و روستای استان با حضور گسترده مردم شهرستان های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، بافق، مهریز، خاتم و بهاباد برگزار شد .
سازمان ها، نهادها، تشکل ها ، چهره های سیاسی و مذهبی استان یزد هفته گذشته در اطلاعیه های جداگانه ای مردم منطقه را برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان که در ۷۰ شهر و روستا امروز همزمان برگزار شد، به حضور گسترده دعوت کردند.
۱۳آبان یکی از روزهای مهم تاریخ معاصر ایران اسلامی است که با توجه به شهادت تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان که ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷در دانشگاه تهران به دست ماموران رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند.
همچنین در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ مزدوران رژیم شاه، حضرت امام(ره) را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.
در چنین روزی در سال ۱۳۵۸انقلاب بزرگی که به فرموده امام راحل انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول بود، به همت والای دانشجویان پیرو خط امام بوجود آمد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..