گمرکات یزد هشتمین گمرک صادراتی کشور است

no-thumbs

مدیر کل گمرکات استان یزد به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات گمرکی از کارخانجات شیشه اردکان به عنوان صادرکننده برتر کشور بازدید کرد .

به گزارش یزدی نیوز«مهرداد پیرحیاتی» در دیدار با مدیران این واحد تولیدی اظهار کرد: بازدید از واحدهای تولیدی با هدف کمک به رفع مشکلات آنان به ویژه مشکلات گمرکی صورت می‌گیرد .

وی با اشاره به اقدامات متنوع گمرک جهت تسهیل و تسریع ترخیص کالا، ادامه داد: گمرکات یزد برای کمک به تولید آماده همکاری با صنعتگران و رفع مشکلات آنان در چارچوب قوانین و مقررات است.

مدیر کل گمرکات استان با بیان این که اکنون تشریفات گمرکی صادرات کالا در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود، بیان کرد: زمان تشریفات صادرات در استان با دستورالعمل ابلاغی گمرک ایران در رابطه با مسیرهای سبز، زرد و قرمز به حداقل رسیده است .

پیرحیاتی با اشاره به دستاوردهای سامانه جامع امور گمرکی گفت: در حال حاضر کلیه رویه‌های گمرکی در گمرکات استان یزد تحت پوشش  این سامانه است و سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی که نیاز به استعلام یا مجوز در زمینه پنجره تجارت فرامرزی دارند به این سامانه متصل هستند .

وی با اشاره به پیشرفت‌های گمرک در نحوه و کیفیت ارائه خدمات به تجار و خدمت گیرندگان در سال‌های اخیر، افزود: در حال حاضر کلیه خدمات گمرک به صورت اینترنتی و الکترونیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری  با استفاده از پنجره واحد تجارت فرامرزی به مشتریان و خدمت گیرندگان ارائه می‌شود .

مدیر کل گمرکات استان همچنین با بیان این که این گمرک از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است، گفت: در شش  ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش ۱۵ و از نظر وزن ۱۳ درصد رشد یافته است .

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۱ میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۳ و از حیث ارزش ۱۵ درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، شیشه و ظروف شیشه‌ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد .

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به ۱۹ هزار و ۲۵۴ عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است .

«محمود عزیزیان» مدیر عامل کارخانجات شیشه اردکان نیز در این دیدار که کارشناسان گمرکات استان یزد نیز حضور داشتند از همکاری و همراهی گمرکی جهت انجام تشریفی گمرکی تقدیر و تشکر کرد .

وی با اشاره به همکاری گمرکات یزد در مقطع بهره برداری از کارخانه و واردات ماشین آلات و پس از آن در صادرات محصول نهایی، اظهار کرد: این واحد بزرگترین کارخانه تولید شیشه فلوت در خاورمیانه است که ۷۰ درصد تولیدات خود را به ۲۹ کشور صادر می‌شود .

عزیزیان با بیان این که بیش از ۱۳۰۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند، تاکید کرد: این کارخانه با همراهی و همکاری گمرک در سال گذشته به عنوان صادرکننده برتر ملی معرفی شده است

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..