رئیس شورای شهر یزد:

اگر اخراج هم شوم دست از حمایت از “سپنتا نیکنام” بر نمی‌دارم

خاطره ای از مقام رهبری در ذهن دارم که ایشان در زمان تبعید در دوره پهلوی کتابی را دیدند که در آن بر اختلاف شیعه و سنی دامن زده شده بود و ایشان گفته بودند اگر من در کشور سمتی داشتم دستور می دادم با نویسنده چنین کتابی برخورد شود.

به گزارش یزدی نیوزمهندس غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و به سئوالات خبرنگار تابناک پاسخ داد. از رئیس شورای شهر یزد در مورد چرایی انتخاب شهردار جدید این شهر و نیز آخرین وضعیت عضو زرتشتی شورای شهر سئوال پرسیده شد.


شورای شهر یزد در هفته های اخیر با حاشیه های فراوانی رو به رو شد و ماجرا به گونه ای پیش رفت که برای مدتی طولانی اخبار و تحولات درونی این شورا ابعاد ملی و حتی جهانی پیدا کند.
 

در رابطه با مشکلاتی که برای عضور زرتشتی شورای شهر یزد پیش آمده است، مهندس غلامعلی سفید به خبرنگار «تابناک»، گفت: بنده همچنان پای حرفم هستم و مجری قانون یا دستوری که بر اخراج یا لغو عضویت آقای نیکنام منجر شود، نخواهم بود.

سفید در مورد چرایی این اصرار و تبعات آن برای خودش ادامه داد: این اقدام اخیری که پیش آمده برای من شخصاً با دین و شرعی که دارم قابل قبول نیست و قطعاً آسیب های امنیتی فراوانی را برای شهر ما خواهد داشت، لذا من تأکید دارم که حتی اگر از شورای شهر اخراج شوم این کار را انجام ندهم.
 
وی ادامه داد: حتی تصور می کنم این تصمیم اخیر با منویات مقام معظم رهبری هم همخوانی ندارد. من خاطره ای از مقام رهبری در ذهن دارم که ایشان در زمان تبعید در دوره پهلوی کتابی را دیدند که در آن بر اختلاف شیعه و سنی دامن زده شده بود و ایشان گفته بودند اگر من در کشور سمتی داشتم دستور می دادم با نویسنده چنین کتابی برخورد شود.


سفید در مورد راهکار حل مشکل عضویت عضو زرتشتی شورای شهر ادامه داد: حذف آقای نیکنام اصلاً صورت خوشی برای کشور ندارد و من فکر می کنم حکم رهبری و یا ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله مشکل را حل کند.

بخش نظردهی بسته شده است..