فعالیت ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان یزد

به گزارش یزدی نیوزکارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ۸۰ هیئت مذهبی بانوان با قدمت ۲۰ ساله در استان یزد فعالیت می کنند.

«فرح طالعی» با اشاره به ظرفیت استان یزد در تدوین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه ماه محرم، ‌اظهار کرد: ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هیئت در شهر یزد و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند .

وی با بیان این‌که میزان جمعیت هیئت‌های بانوان یزد از ۴۰ تا ۵۰۰ نفر است، افزود: برخی هیئت‌ها با جمعیت ثابت و تأثیرگذاری بالایی در حال فعالیت هستند .

کارشناس امور فرهنگی و بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد در مورد سابقه هیئت‌های یاد شده گفت: اکثر هیئت‌ها از اوایل انقلاب تاکنون و با سابقه‌هایی ۲۰ تا ۳۰ سال فعالیت دارند، اما هیئت‌هایی هم داریم که تازه تأسیس هستند .

طالعی در ادامه با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی هیئت‌ها را از لحاظ فرهنگی حمایت می‌کند، تصریح کرد: این هیئت‌ها مردمی بوده و مدیریت و اداره آن توسط مردم انجام می‌گیرد .

این مقام مسئول در رابطه با زمینه فعالیت هیئت‌های بانوان در یزد خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، اعیاد، شهادت و … برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند. از جمله فعالیت‌های آن‌ها درزمینهٔ زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورایی است که بیشتر در ایام سوگواری اباعبدالله (ع) نمود پیدا می‌کند .

طالعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش تعیین‌کننده‌ای در بصیرت افزایی جامعه دارند، خاطر نشان کرد: هیئت‌ها باید در زمینه رشد و تعالی فرهنگ اسلام فعالیت کنند که اگر این وظیفه حساس را به‌درستی انجام ندهند، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت .

وی با تأکید بر لزوم فعالیت هیئت‌ها طبق احکام دین و مسائل دینی اظهار کرد: لازم است هیئت‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خدای ناکرده دچار خرافه‌گرایی نشوند؛ مسائلی را مطرح کنند که مستند باشد؛ هیئت‌ها می‌توانند در زمینه معرفتی فعالیت بیشتری داشته باشند و با فعالیت گسترده در مقابل شبهه افکنی دشمنان دین در جامعه بایستند

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..