مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران»

برگزاری روضه انگلیسی در یزد!

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» از حضور پررنگ‌تر گردشگران خارجی و داخلی در مراسم‌های عزاداری محرم امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن حسینی با اظهار داشت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزدف امسال برنامه های گسترده‌تری نسبت به سال قبل برای گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا از سوی دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کسب آمادگی‌های لازم برای حضور گردشگران در ایام محرم در یزد عنوان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زیبایی‌های اسلام آماده شده که به گردشگران ارائه خواهد شد.

حسینی بیان کرد: همچنین حضور و همراهی کارشناسان روحانی مسلط به زبان‌های مختلف دنیا همراه با گردشگران برای پاسخ به شبهات آنها نیز پیش‌بینی شده است.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در مراسم‌ها و آیین‌های محرم حسینیه ایران انجام شده که امسال نیز این گردشگران در مراسم سینه زنی، نخل برداری، زنجیرزنی، تعزیه، پخت غذای نذری، شام غریبان و … شرکت می کنند.

وی افزود: حسینیه‌هایی که برای حضور گردشگران در نظر گرفته شده شامل حسینیه شاهزاده فاضل، حسینیه امیرچخماق، مسجد حظیره، روضه‌های سنتی و … است.

حسینی بیان کرد: گردشگران در روز عاشورا نیز در مراسم نخل برداری شهرستان‌های اشکذر، تفت، اردکان و مهریز حضور خواهند یافت.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» همچنین از برگزاری مجلس روضه و سخنرانی به زبان انگلیسی از پنجم ماه محرم در یزد خبر داد.

وی عنوان کرد: امسال همچنین برای اولین بار گردشگرانی از کشورهای مختلف دنیا به طور خاص در تور گردشگری تاسوعا و عاشورای یزد ثبت نام کرده اند و تورهای زیادی نیز از داخل کشور برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده اند که این نشان از ظرفیت بالای گردشگری مذهبی یزد است.

حسینی تاکید کرد: اگر به این ظرفیت توجه شود، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلام و تشیع، رشد اقتصادی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این حرکت فرهنگی برای هشتمین سال متوالی توسط دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، با همکاری کمیته گردشگری مذهبی میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری یزد و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه برگزار می شود.

 
 
//مهر

بخش نظردهی بسته شده است..