کاهش تولید بادام یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد از کاهش تولید بادام در سال جاری به دلایل سرمازدگی و خشکسالی اشاره کرد.

«یدالله جوادپور»بادام را از میوه‌های سردرختی‌های اصلی در استان خواند و گفت: در حال حاضر  سطح زیرکشت این محصول در استان یزد هفت هزار و ۶۴ هکتار از باغات استان است که سالانه چهار هزار و ۷۷۳ تن بادام از آنها برداشت می‌شود.

وی با بیان این که عمده اقلام بادام تولیدی استان از نوع بومی و کاغذی است، پیش‌بینی کرد که تولید بادام استان امسال با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه باشد.

جوادپور سرمازدگی و خشکسالی را از عمده‌ترین علل کاهش محصول بادام امسال استان دانست و یکی از مهم‌ترین اقدامات جهادکشاورزی برای پیشگیری از ادامه این روند را آموزش پیوند ارقام دیرگل بادام به کشاورزان ذکر کرد.

وی با اشاره به این که ۹۰ درصد بادام برداشتی استان از نوع بادام بومی است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بهاباد، تفت و مهریز عمده‌ترین مناطق تولیدکننده بادام استان هستند.

جوادپور اضافه کرد: البته آفت زنبور مغزخوار و نوعی آفت خاص در سال جاری نیز خسارت‌های زیادی به باغات بادام استان وارد کرده است .

مدیر باغبانی استان در پایان نیز از اقدامات جهادکشاورزی برای حمایت از بادام‌کاران استان به هرس باغات، ارائه توصیه‌های فنی و کارشناسی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..