همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در ۱۱ نقطه از شهرستان تفت

به گزارش یزدی نیوزهمایش شیرخوارگان حسینی باهدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوارشان، حضرت علی‌اصغر(ع) به جهانیان و آشنایی مردم با نهضت عاشورا برگزار می‌شود.در این مراسم، مـادران بـا بر تن کردن لباس‌های متحدالشکل و سبزرنگ به نوزادانشان و بستن سربندهایی کـه منقوش بـه نـام مبارک اباعبدالله الحسین(ع) و علی‌اصغر(ع) است، بـه یاد شهادت ۶ ماهه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا اشک ماتم می‌ریزند و کـودکـان شیرخواره نیز با کوچک‌ترین سرباز دشت کربلا، حضرت علی‌اصغر هم‌نوا می‌شوند.

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان تفت در گفتگو با خبرنگار فارس در تفت، بابیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در مناطق شهری و روستایی شهرستان تفت برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان در شهر تفت ساعت ۱۰ صبح در مصلی قدس تفت برگزار خواهد شد.

علیرضا شبانی با اشاره به استقبال خوب شهروندان تفت از این آئین در سال‌های گذشته، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در شهر تفت جمعیت چشمگیری در این آئین شرکت کنند.

وی بابیان اینکه این مراسم همانند سال‌های گذشته در نخستین روز جمعه ماه محرم، که امسال مصادف با ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد، افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخواره برگزار می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان تفت تصریح کرد: لباس، سربند و نذرنامه، ویژه شیرخوارگان نیز هم‌زمان با روز برگزاری آئین شیرخوارگان در محل برگزاری همایش توزیع می‌گردد.

وی اذعان کرد: در همایش شیرخوارگان که در شهر تفت برگزار می‌شود؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی وافی سخنرانی  و  مرتضی دهقانی و مهدی فلاح مداحان اهل‌بیت (ع)  نیز مداحی خواهند کرد.

شبانی در پایان تصریح کرد: اهداف بلند این همایش حضور کودکان از دوران شیرخوارگی در مکتب امام حسین (ع) و آموختن و رشد کردن در این نهضت و بیمه شدن فرزندان در مقابل تمامی فتنه‌های دشمنان قسم‌خورده این نهضت است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..