مناسب‌سازی ۱۰ مدرسه اردکان برای دانش‌آموزان معلول

به گزارش یزدی نیوزسومین جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان در سال ۹۶ با هدف امکان تحصیل دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی در مدارس عادی و پیگیری مناسب سازی مدارس جدید که در سال تحصیلی جدید پذیرای این دانش آموزان هستند، برگزار شد . «محمد اشرفیان» مدیر اداره آموزش و پرورش اردکان در ابتدای این جلسه گفت: آموزش و پرورش شهرستان در صدد است تا با اجرای برنامه آموزش و پرورش فراگیر دانش آموزانی را که از نظر توان ذهنی و بهره هوشی در سطح دانش آموزان عادی بوده، اما دارای مشکلات حرکتی، جسمانی و حسی هستند در مدارس عادی ثبت‌نام کند.

وی افزود: با توجه به این که برای حضور این دانش‌آموزان باید زیر ساخت‌های لازم از جمله مناسب‌سازی محیط مدرسه فراهم شود، مقرر شده سازمان نوسازی مدارس در ایجاد ساختمان‌ها و فضاهای جدید آموزشی این موضوع را مورد توجه قرار دهد و ملزم شده همه مدارس جدید التاسیس را مناسب‌سازی کند.

اشرفیان ادامه داد: در خصوص مدارس قدیمی و در حال استفاده شهرستان به ویژه آن‌هایی که نیازمند تعمیرات بوده‌اند نیز سعی بر مناسب‌سازی بوده است .

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا از طریق ایجاد یک کمیته بازرسی و مکاتبه با همه مدارس شهرستان نسبت به مناسب‌سازی مدارس با هدف حضور بدون مانع و آسان دانش‌آموزان کم‌توان اقدام شود .

دکتر «امیر ولی عضدزاده» دبیر ستاد مناسب‌سازی شهرستان اردکان نیز با اشاره به اقدامات، پیگیری‌های صورت گرفته توسط ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه مناسب‌سازی فضاهای آموزشی شهرستان از مناسب‌سازی  10 باب مدرسه ویژه دانش‌آموزان معلول در راستای تحقق حضور آسان و بدون مانع دانش آموزان کم توان و دارای نیازهای ویژه، نشانه همدلی، هم‌کاری، همفکری این دو اداره دانست و از این رخداد به عنوان کاری نو و بدیع در استان یاد کرد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان اظهار کرد: دنیا به سمت آموزش و پرورش فراگیر پیش می‌رود و در آینده دیگر مدارس خاص نخواهیم داشت .

عضدزاده ابراز امیدواری کرد که با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش و بهزیستی رویکرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه و کلاس با نیاز های خاص و ویژگی دانش آموزان با نیاز های ویژه درتمامی مدارس شهرستان اجرا شود تا هیچ کودکی به علت کم توانی و یا حضور در مدارس استثنایی از لحاظ روحی صدمه نبیند و از جامعه منزوی نگردد .

در پایان این جلسه مقرر شد تا در فرصت باقیمانده و با همکاری دو اداره نسبت به مناسب‌سازی مدارسی که پذیرای دانش آموزان کم توان جسمی و حرکتی هستند اقدام شود.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..