تاخیر پرواز هواپیما از تهران سبب لغو همایش گردشگری در یزد

no-thumbs

رئیس جامعه هتلداران استان یزد گفت: سه ساعت تاخیر پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین از تهران به یزد که بدون اطلاع رسانی قبلی همراه بود، سبب لغو همایش « گردشگری ؛ الزامات و فرصتها» در این شهر تاریخی شد.

به گزارش یزدی نیوز،سید امیر ناصر طباطبایی  افزود: قرار بود این همایش از ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز با حضور محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از مدیران، دانشگاهیان و فعال گردشگری در پردیس دانشگاه یزد برگزار شود .
وی تصریح کرد: روز گذشته حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این پرواز را به مسئولان شرکت هواپیمایی کاسپین اعلام کردیم که در صورت تاخیر پرواز، موضوع را اطلاع رسانی کنند اما چنین نشد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه معاون سازمان یاد شده سخنران اصلی همایش بود و نشست پرسش و پاسخ دانشگاهیان و فعالان گردشگری نیز با حضورش برگزار می شد امکان برگزاری همایش میسر نبود و مجبور به لغو آن شدیم.
رئیس جامعه هتلداران یزد مدعی شد: سوء مدیریت مسئولان شرکت هواپیمایی کاسپین برنامه های ۱۵۰ نفر از مدیران، دانشگاهیان و فعالان گردشگری یزد و میهمان هایی از کرمان، اصفهان، تهران و فارس را دچار مشکل کرد.
طباطبایی افزود: دیدار با فعالان گردشگری، انعقاد تفاهم نامه با شهرداری یزد، بازدید از طرح های گردشگری و شرکت در آیین تکریم و معارفه شهردار یزد از دیگر برنامه های معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در سفر به یزد بود.
تاخیر پرواز تهران – یزد شرکت هواپیمایی کاسپین در ماه های اخیر همواره اعتراض مسافران را به همراه داشته است.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح هستند و بیشتر گردشگران خارجی در سفر به ایران این استانها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
این استان ۲هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.
کمیته میراث جهانی یونسکو تیر ماه سال ۱۳۹۶در چهل و یکمین نشست خود که درکراکوف لهستان، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرد.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..