سطح آمادگی یزد در برابر بحران‌های احتمالی افزایش می‌یابد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار یزد با تاکید بر اینکه سطح آمادگی یزد در برابر بحران‌های احتمالی افزایش می‌یابد گفت: راهکارهای علمی و کاربردی برای مقابله با بحران‌ها ارائه شود.مصطفی سالاری  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان یزد با بیان اینکه در وقوع بحران‌های طبیعی باید زمان طلایی یعنی اقدام در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: مدیران ذیربط باید در مواقع بحرانی نسبت به وظایف خود آگاه باشند و به موقع تصمیم‌گیری کنند.

فرماندار یزد هدف از اجرای مانور و کارگاه آموزشی را بالا بردن انگیزه و سطح آگاهی، افزایش مشارکت و کاهش زمان فعال شدن تیم بحران در مواقع ضروری، افزایش پاسخگویی به سوانح و حوادث و سرعت عمل نیروهای امداد و نجات در مواجهه با بحران‌های احتمالی دانست و افزود: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در این مانورها و کارگاه حضور فعال و اثر بخشی را داشته باشند.

وی لازمه امدادرسانی سریع و مؤثر، وجود آمادگی و زیرساخت‌های لازم در جامعه بیان نمود و تأکید کرد: ضرورت دارد مسیر ارتقاء آموزش همگانی هموار و گام‌هایی اصولی و اساسی در این زمینه برداشته شود.

جعفر امین‌مقدم سرپرست شهرداری یزد هم در این نشست بخشی‎نگری را مهم‎ترین آسیب زنجیره مدیریت بحران عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا در مقابله صحیح با بحران‌ها و همچنین کاهش خسارات ناشی از آن مهم و برجسته است.

سرپرست شهرداری یزد بر ضرورت آمادگی در ارتباط با مقابله با بحران‌های احتمالی و آسیب‌های ناشی از آن تاکید کرد و گفت: باید تمام اقدامات لازم در این زمینه به خوبی انجام شود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..