اهتمام گمرک یزد برای توسعه صادرات ریلی

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل گمرکات یزد با بیان این که مشکلی در زمینه صادرات ریلی در این استان وجود ندارد، گفت: گمرکات یزد برای حمایت از صادرات ریلی هیچ گونه هزینه‌ای از تولیدکنندگان دریافت نمی‌کند.

«مهرداد پیرحیاتی» در اولین نشست توسعه حمل ونقل ریلی محصولات کاشی و سرامیک استان یزد از آمادگی گمرک برای همکاری با راه‌آهن به منظور توسعه صادرات بر اساس قوانین و مقررات گمرک خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات ریلی آماده همکاری با صنعت هستیم.

وی با تاکید بر این که باید صحبت و دردل‌های صنعتگران را گوش کرد و در جهت رفع مشکلات آنان گام‌های اساسی برداشت، اظهار کرد: امروز کلیه فرآیندها و تشریفات گمرکی در گمرکات یزد الکترونیکی شده و کالای وارده به گمرک یزد حداکثر سه روز و کالای صادره در کمتر از سه ساعت از گمرکات یزد ترخیص می‌شود.

مدیر کل گمرکات استان تاکید کرد: پیش از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی ترخیص کالای وارده ۲۶ روز و کالای صادره هفت روز به طول می‌کشید.

«احمد صلواتی» مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در این نشست با تاکید بر اینکه نیازمند برخی قوانین حمایتی در زمینه صادرات هستیم، گفت: گمرکات یزد به ویژه مدیرکل آن نهایت همکاری و همراهی را با صنعت دارند.

وی ادامه داد: اکنون باید  قوانین و مقررات در جهت حمایت از صادرات تسهیل شوند و مدیران دولتی با صنعت همکاری کنند و اگر این کار نشود امکان رقابت برای محصولات تولیدی به ویژه کاشی و سرامیک در بازارهای صادراتی وجود ندارد.

صلواتی در این زمینه با تقدیر از همکاری و همراهی گمرکات یزد به ویژه مدیرکل آن، خاطرنشان کرد: اکنون دغدغه اصلی استان صادرات است و با توجه به کشورهای همسایه با جمعیت‌های متفاوت و نیازهای سرامیکی مختلف در صورتی که زیرساخت‌های ریلی تامین شود می‌توانیم صادرات این محصول به کشورهای همسایه را با کمترین هزینه انجام دهیم که ضمن کاهش آلودگی هوا، خطرات سوانح جاده ای را ندارد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..