برگزاری مراسم تحلیف و آغاز به‌کار شورای پنجم اردکان

no-thumbs

مراسم تحلیف و آغاز به ‌کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان اردکان با حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزهادی مقیمی فرماندار اردکان در این مراسم با ابراز خرسندی از تشکیل شورای فرادست شهرستان، به رعایت قانون در تصمیمات شورا تأکید کرد و گفت: برای این منظور، شناخت کافی اعضا از شرح وظایف و اختیارات، کارکرد شورای شهرستان و توجه به لزوم اعلام تمام مواضع از سوی سخنگوی شورا مورد انتظار است.
وی با بیان این‌که بازتعریف جایگاه شورای شهرستان امری ضروری است، یادآور شد: در حال حاضر این شورا در سطح عالی نقش مشورتی دارد و باید با تکیه بر تعامل و همکاری با مسئولان و پرهیز از حرکات و مواضع احساسی، نقش خود را به ‌خوبی ایفا کند.
فرماندار اردکان پرهیز از دامن‌زدن به توقعاتی که در حیطه اختیار و عمل شوراها نیست را خواستار شد و گفت: با توجه به این‌که از هر بخش و شهر نماینده‌ای در شورای شهرستان حضور دارد؛ شورا می‌تواند در انعکاس مسائل مبتلابه روستاها و شهرها نقش‌آفرین و اثرگذار باشد.
معاون فرماندار اردکان نیز در این مراسم حضور دو زن از ۶ عضو شورای شهرستان را نمودی از باور جامعه به توانمندی‌های زنان دانست و تصریح کرد: شورای شهرستان باید جامع‌‌نگر و توسعه‌ نگر باشد.
مصطفی پوردهقان اردکان، افزود: شورای شهرستان یک بازوی توانمند در کنار دولت و مردم است و امیدواریم ارتباط این شورا با بدنه مدیریتی بیش از پیش تقویت شود.
در ادامه این جلسه پس از ادای سوگند تحلیف و تشکیل هیئت رئیسه سنی، انتخابات هیئت‌رئیسه شورا برگزار و رضوان فرجاد به عنوان رئیس شورای شهرستان، علی‌محمد افخمی عقدا به‌عنوان نایب‌رئیس و معصومه ثقفی به‌عنوان منشی انتخاب شدند.
همچنین عباس امیری اردکانی با چهار رأی به‌عنوان نماینده شورای شهرستان اردکان در شورای اسلامی استان یزد انتخاب شد.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد و شهرهای عقدا، احمد آباد و اردکان دارای شورای اسلامی شهر است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..