معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد:

۲۳۲۰۰ دانش‌آموز یزدی امسال وارد کلاس اول می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد از ورود ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز استان یزد به مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رادمنش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جشن شکوفه ها امسال در روز ۲۹ شهریور در مدارس ابتدایی استان یزد برگزار می شود و بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز امسال وارد کلاس اول می شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش دبستانی‌ها نیز امسال در ۲۹ شهریور در جشنی با عنوان جشن غنچه ها وارد مراکز پیش دبستانی می شوند، افزود: استان یزد امسال ۱۷ هزار نونهال پیش دبستانی داشته است.

رادمنش عنوان کرد: ۴۲۴ مرکز پیش دبستانی در استان یزد میزبان نونهالان این استان در دو مقطع پیش دبستانی یک با ۲ هزار و ۷۰۰ نونهال ثبت نام شده و ۱۵ هزار در پیش دبستانی دو خواهد بود.

وی یادآور شد: اقبال مردم یزد نسبت به پیش دبستانی یک بالا نیست و ما نیز تاکیدی بر گذراندن وقت کودکان در این مراکز نداریم زیرا معتقدیم در این سن، بهترین مربی مادر و بهترین فضای نگهداری خانه است.

رادمنش همچنین از ممنوعیت آموزش‌های رسمی و تزئینی در پیش دبستانی‌ها خبر داد و گفت: با جدیت با آموزش حروف، اعداد، زبان انگلیسی، رباتیک و …. در مراکز پیش دبستانی مقابله خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: معتقدیم نیاز نونهالان در سنین پیش دبستانی، برقراری ارتباط با همسالان، بازی کردن و آموزش های غیررسمی نظیر شعر و حدیث و … است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..