رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد:

دانشگاه‌ها باید به سمت تجاری‌سازی تولید علم گام بردارند

no-thumbs

رئیس‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: دانشگاه‌های استان یزد و کشور باید مانند دانشگاه‌های مطرح دنیا به سمت تجاری سازی تولید علم گام بردارند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا علمدار یزدی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری یزد برگزار شد بابیان اینکه یکی از کارکردهای دانشگاه‌ها تولید و سپس انتقال علم است، گفت: باید دید که آیا در دانشگاه‌های کشور و استان یزد تولید علم واقعی صورت می‌گیرد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های معتبر دنیا از فروش تولید علم، امورات خود را سپری و خرج و مخارج را به دست می‌آورند، اضافه کرد: این مسئله در حالی است که حتی بسیاری از کارهای خیری را نیز خود دانشگاه‌ها بر عهده‌دارند و از دستگاه‌ها و یا مردم برای این‌گونه کارها کمک نمی‌گیرند. دانشگاه‌های استان یزد نیز باید به سمت تجاری‌سازی تولید علم گام بردارند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تأکید بر اینکه امروزه دنیا به سمت رشته‌های بین‌رشته‌ای رفته است، خاطرنشان کرد: بین‌رشته‌ای ها یعنی، دو یا سه رشته را با یکدیگر تلفیق و درنهایت خروجی آن از یک‌رشته واحد است.

علمدار یزدی در پایان اظهار داشت: برای پذیرش دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی‌های دقیق لازم است به این صورت که اعضای هیئت‌علمی بایستی به زبان روز دنیا مسلط باشند تا بتوانند امورات آن‌ها را در دانشگاه‌ها به‌خوبی مرتفع سازند.

انتهای پیام/

بخش نظردهی بسته شده است..