رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

شورای شهر پنجم یزد توجه ویژه‌ای به عرصه فرهنگ خواهد داشت

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به شدت یافتن آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: شورای شهر پنجم یزد توجه ویژه‌ای به عرصه فرهنگ خواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی سفید در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص برنامه‌های فرهنگی شورای پنجم شهر یزد، گفت: رویکرد شورای جدید شهر یزد، رویکرد فرهنگی اجتماعی خواهد بود. تلاش خواهیم کرد تا در کنار فعالیت‌های عمرانی به فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. همان‌گونه که در شرح وظایف شوراها آمده، شرح وظایف سازمان‌های شهرداری باید ریز نوشته شود اما در قانون وظایف مشخصی برای سازمان‌های فرهنگی، ورزشی شهرداری تعریف‌نشده است.

وی ادامه داد: در بخشنامه‌ی جدیدی که از سوی وزیر محترم کشور ابلاغ‌شده، چارچوب مشخصی برای فعالیت‌های فرهنگی و حرکت در این مسیر مشخص‌شده است، با این رویکرد و با عنایت به این بخشنامه جدید، حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را آغاز خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر یزد افزود: اصل این برنامه‌ها نشانه‌های دیداری و حضور مردم هست و درواقع با مشارکت خود مردم صورت می‌گیرد، شهرداری و شورای شهر نیز مشارکت خواهند داشت. معتقدم با چنین برنامه‌هایی باید شور و شعف در بین مردم ایجاد و زمینه‌های توسعه شهر را فراهم کنیم.

سفید با اشاره به برگزاری همایش ملی آب و تراب با محوریت خانواده و تحکیم سالمندان هم‌زمان با روز بزرگداشت خانواده، گفت: تشکر می‌کنم از دست‌اندرکاران و دوستانی که برای برقراری چنین برنامه‌های تلاش می‌کنند و سعی ما نیز در شورا حمایت از هنرمندان است.

این مقام مسئول بابیان اینکه خانواده کوچک‌ترین، اساسی‌ترین و مقدس‌ترین اجتماعی که از دیدگاه ملی، دینی و فرهنگی ما تشکیل می‌شود، گفت: امروزه متأسفانه به دلایل مختلف ازجمله ارتباطات فرهنگی فضای امروز و همچنین عدم برنامه‌ریزی صحیح در امر تربیت، این نهاد شریف را در معرض آسیب‌های مختلف قرار داده است.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه متأسفانه درزمینهٔ آمار طلاق، اختلافات خانوادگی و روابط زن و شوهر اخبار خوشایندی شنیده نمی‌شود، اضافه کرد: به نظرم فرهنگیان و نخبگان و بیش از همه آموزش‌وپرورش باید در این راستا اندیشه کنند و دست‌به‌دست هم داده و تلاش کنیم اوضاع را سامان و حتی نسبت به گذشته بهبود بخشیم.

ازدواج پایدار، هدف مجمع خیرین ازدواج استان یزد

عضو مجمع خیرین ازدواج استان در خصوص مهم‌ترین اهداف این مجمع برای گسترش ازدواج پایدار، گفت: مجمع خیرین ازدواج یک تشکل خصوصی، متشکل از خیرین و نهادها و دستگاه‌های دولتی است. این مجمع در چند استان شروع به فعالیت کرده و در آینده در تمام استان‌ها فعالیت خواهد داشت.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت مجمع توسعه پیدا یافته و در شهرستان‌ها نیز فعال شود. یکی از اهداف اصلی این مجمع، هماهنگی بین تشکل‌های خیری است که درزمینهٔ ازدواج پایدار و آگاهانه فعالیت می‌کنند. همچنین هدایت و ارتباط بین آن‌ها و نیز برطرف کردن مشکلات و تسهیل امور مرتبط با ازدواج از اهداف دیگر این مجمع است. به‌طورکلی مجمع خیرین ازدواج تلاش می‌کند تا ازدواج سالم، پایدار و مبتنی بر اخلاق در جامعه گسترش پیدا کند.

بخش نظردهی بسته شده است..