معاون فرهنگی دادگستری استان یزد:

مددجویان زندانی باید مورد حمایت و نظارت مجموعه‌های فرهنگی و حمایتی قرار گیرند

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: مددجویان زندانی باید موردحمایت و نظارت مجموعه‌های فرهنگی و حمایتی قرار گیرند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا عرشیان صبح امروز در دیدار قضات استان یزد با اشاره به موفقیت‌های دادگستری این استان در زمینه‌های مختلف گفت: بر اساس ارزیابی انجام‌شده مبتنی بر مدل تعالی فرهنگی، دادگستری یزد موفق به کسب امتیازات لازم برای اخذ تقدیرنامه سه ستاره شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف فرهنگی، نشان از تعالی و شکوفایی و اهتمام به مسئله مهم فرهنگ و اخلاق دینی در بین کارکنان دستگاه قضایی استان یزد دارد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به برنامه‌های ابتکاری و ابداعی استان، همسو و هم‌جهت با اهداف فرهنگی تعیین‌شده، اظهار کرد: برای سرعت بخشی به امور فرهنگی، استفاده از خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌های انسانی اثرگذار در دستگاه، ۱۷ هسته جهادی در دادگستری استان تشکیل و ابلاغ احکام آنان صادر شده است.

این مقام قضایی از برگزاری شب‌شعر عدالت به میزبانی دادگستری استان و با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان و مشارکت هنرمندان و فرهیختگان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و اجرای این‌چنین برنامه‌هایی کار سخت در قوه قضاییه را باهنر شعر و نظم تلطیف نموده و با حضور هنرمندان و فرهیختگان اشعار با موضوع عدالت، قضاوت و شهدای قوه قضاییه، دستگاه قضایی را در قالب زبان شعر و هنر، در جهت تحقق و تعمیم و گسترش اهداف فرهنگی قوه قضاییه در جامعه یاری می‌نماید.

وی به برگزاری جشن بزرگ روز کودک ویژه فرزندان مددجویان زندانی اشاره کرد و بیان داشت: این جشن که باهمت دفتر امور بانوان معاونت فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا شد ازجمله برنامه‌های فرهنگی ارزشمند این معاونت محسوب می‌شود که باعث نشاط مادران زندانی شد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد ادامه داد: هر مجرم یا بزهکاری که به هر دلیلی باهدف اقدامات تأمینی و تربیتی به‌عنوان مددجو در زندان است باید موردحمایت و نظارت مجموعه‌های فرهنگی و حمایتی قرار گیرند چراکه این کودکان زمینه‌های بسیار مستعدی برای پیوستن به جامعه بزهکار رادارند و باید با اقدامات فرهنگی و نظارتی و حمایتی، مشکلات دنیای آینده این کودکان را به حداقل رساند.

عرشیان از برگزاری اردوهای یک‌روزه تفریحی و ورزشی و همایش‌های کوه‌پیمایی برای کارمندان به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان نام برد و ابراز داشت: اردوهای فرهنگی و ورزشی برای کارکنان اداری و قضایی و خانواده آنان، فضایی سرشار از نشاط و شادابی را فراهم می‌آورد که در حاشیه این برنامه‌ها موقعیت‌هایی به‌دوراز تکلف‌های اداری برای شنیدن دغدغه‌های کارکنان و ارائه پیشنهاد‌ها و انتقادات نیز فراهم می‌گردد.

این مقام مسئول در پایان از برنامه تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پربار معاونت فرهنگی که با همکاری پایگاه بسیج شهیدین دادگستری انجام گرفت یادکرد و گفت: ایثارگران به‌عنوان یادگاران مقاومت و ایثار و الگوهای اخلاقی و رفتاری، همراه با وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری هستند که همیشه باید موردعنایت ویژه قرار گیرند.

بخش نظردهی بسته شده است..