یک مسئول خبر داد:

طرح بزرگ خانه دار شدن معلولان در یزد

166 واحد مسکونی ویژه معلولان در استان در دست ساخت است که تا اوایل سال آینده به متقاضیان واگذار می ‎‎ شود.

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور مشارکت‏‏های مردمی اداره کل بهزیستی استان یزد با اشاره به تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای رفع مشکل مسکن معلولان این استان، گفت: ۱۶۶ واحد مسکونی ویژه معلولان در استان در دست ساخت است که تا اوایل سال آینده به متقاضیان واگذار می ‎‎ شود.

«حسین بمانی»  با اشاره به ۲۵ هزار و ۲۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی استان، اظهار کرد: ۴۰ درصد از این معلولان از بیماری ‎‎ های جسمی و حرکتی رنج می ‎‎ برند.

وی با اشاره به دغدغه مسکن خانوارهای معلولین به عنوان یک نیاز اساسی این قشر، تصریح کرد:  طبق برآوردهای امسال، تعداد خانوارهای معلولین متقاضی مسکن حمایتی اجتماعی استان دو هزار و ۱۰۷ خانوار هستند.

بمانی خاطرنشان کرد: ۴۱۲ مورد از این خانوارها، متقاضی واحدهای مسکن استیجاری، یک ‎‎ هزار و ۶۴ مورد متقاضی کمک هزینه ماهیانه اجاره مسکن و ۵۰۷ خانوار نیز متقاضی وام قرض الحسنه ودیعه مسکن هستند.

وی اضافه کرد: البته ۱۲۴ خانوار دارای معلول استان نیز متقاضی بهره ‎‎ مندی از تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده برای ساخت و خرید مسکن هستند.

این مسئول در مورد اقدامات بهزیستی استان برای خانه ‎‎ دار کردن معلولان استان گفت: در حال حاضر ساخت مسکن با اولویت خانوارهای دارای دو عضو معلول در شهرها و روستاهای استان در دست اقدام است که در این رابطه به همت انجمن خیرین مسکن ‎‎ ساز ۳۶ خانوار شهری با حداقل دو عضو معلول صاحب مسکن خواهند شد.

به گزارش ایسنا معاون مشارکت ‎‎ های مردمی اداره کل بهزیستی استان در مورد خانوارهای روستایی با حداقل دو عضو معلول نیز اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت خانوارهای روستایی مشمول این واحدهای مسکونی در حال حاضر تهیه ۱۲ باب واحد مسکونی در روستاهای مورد نظر را در دست اقدام دارند.

بمانی به تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی به بهزیستی استان در سال جاری برای رفع مشکل مسکن معلولان اشاره و در پایان عنوان کرد: هم ‎‎ اکنون ساخت ۱۶۶ واحد مسکونی در دستور کار اداره کل بهزیستی استان قرار دارد که ۶۰ واحد شهری به همت انجمن خیرین تا پایان امسال تحویل داده خواهد شد و انتظار می ‎‎ رود که اوایل سال آینده ۱۰۶ واحد باقی مانده نیز به متقاضیان مسکن واگذار شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..