شهر تاریخی جهانی یزد میزبان دومین گروه رالی ترانس ایران

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از سفر دومین گروه رالی ترانس ایران به این استان خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، یزد،" محمدرضا نصیری" در این خصوص گفت: دومین گروه رالی ترانس ایران که شامل ۳۰ نفر با ترکیب جنسیتی ۱۹ نفر آقا و ۱۱ نفر خانم با ملیت های فرانسوی، بلژیکی، سوییسی و ایسلندی هستند که با استفاده از ۱۵ دستگاه خودروی سواری مخصوص مسابقات رالی از مرز بازرگان وارد ایران شدند.

وی افزود: قرار است این گروه با عبور از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، کهکولیه و بویراحمد ،چهارمحال بختیاری، ایلام، خوزستان و فارس وارد استان یزد شده و از بافت و آثار تاریخی این شهرتاریخی جهانی بازدیدکنند .

سرپرست معاونت گردشگری استان با بیان اینکه این گروه با هدف ایرانگردی و استفاده از ظرفیت های مختلف گردشگری چون اکوتوریسم کویرنوردی، گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری ورزشی خودروسواری از مناطق مختلف کشور عبور خواهند کرد، اظهارکرد: بازدید از اماکن و آثار تاریخی کشور، استفاده از طبیعت استان های مسیر دامنه رشته کوه های زاگرس و البرز سپس دشت مرکزی ایران و کویرنوردی مدنظر این گروه است .

نصیری در خصوص مسیر حرکت این گروه نیز توضیحاتی داد و گفت: گروه رالی ترانس پس از استان یزد وارد کویر لوت، اصفهان، کویر مرکزی و سمنان شده و به سوی دامنه های البرز و استان های شمالی مازندران، گیلان و اردبیل ادامه مسیر داده و سپس از طریق مسیر تبریز ـ بازرگان از کشور خارج می شوند .

گفتنی است: گروه رالی ترانس روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از طریق مرز گمرک بازرگان وارد ایران شدند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مدت  19 روز در کشور ایران اقامت دارند و نهایتا روز دوشنبه سوم مهرماه سالجاری از کشور خارج خواهند شد

 

بخش نظردهی بسته شده است..