استان یزد روستایی بدون برق ندارد

no-thumbs

مجری طرح برق رسانی روستایی توانیر (شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) گفت: استان یزد روستایی بدون برق ندارد، امروز یکشنبه به یک آبادی با هشت خانوار، برق رسانی شد.

به گزارش یزدی نیوزولی‌الدین مصلحتی شربیانی افزود: برق رسانی به این آبادی در بخش خرانق با هشت خانوار که در منطقه دوردست و سخت گذر قرار دارد، انجام شد.
وی با بیان اینکه جشن برق رسانی در ایران برگزار شد و طبق برنامه آبادی بالای ۱۰خانوار برق دار شدند، اضافه کرد: امیدواریم برق دار شدن روستاها و آبادی ها باعث آبادانی ، رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهرها شود .
مصلحتی شربیانی اضافه کرد: در سال ۹۵ برای تامین بودجه برق رسانی به روستاهای مسئولان ملی، استانی و شهرستانی همت کردند و توانستیم اعتبار زیادی برای این امر دریافت کنیم.
مجری طرح برق رسانی روستایی توانیر تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با تخصیص قسمتی از درآمد عوارض برق به برق ‌رسانی به روستاها، انجام طرح ‌ها با شدت بیشتری ادامه یافت و سخت‌ترین طرح ‌های برق‌رسانی به روستاها که در تصور نبود انجام شد.
وی اظهار کرد: نزدیک به ۳۰۰ روستای کشور به دلیل مشکل منابع طبیعی ، واقع شدن در مناطق سخت گذر و نداشتن جاده مناسب تاکنون برق رسانی نشده است که با پیگیری مسئولان محلی امید است این چالش به تدریج رفع شود.
روستای میل سفید اردکان با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ، امروز با حضور نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی ، تعدادی از مسئولان کشوری و استان یزد از نعمت برق برخوردار شد .
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، از یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت استان یزد، ۸۵درصد در مناطق روستایی و آبادی ها زندگی می کنند.
برپایه تقسیمات کشوری هر منطقه که ۲۰خانوار و ۱۰۰نفر جمعیت داشته باشد، روستا و در مناطقی که جمعیت آن کمتر از ۲۰خانوار باشد، آبادی گفته می شود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..