نماینده بافق و مهریز:

افزایش اختیارات استانداران اهداف مردم‌سالاری را تأمین نمی‌کند

عضو کمیسیون شوراهاگفت: افزایش اعطای اختیارات به استانداران هرگز اهداف مردم‌سالاری را تأمین نمی‌کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صباغیان بافقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تغییر استانداران در دولت دوازدهم و ازافزایش اختیار نماینده عالی دولت در استان، اظهار داشت: استانداران مسئولان عالی دولت در استان‌ها محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای در توسعه استان‌ها برخوردار هستند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تجربه، تعامل، سابقه مدیریت، تعهد، دست پاکی، نگاه عادلانه و دور از تعصب گروهی، جناحی و محلی از جمله ویژگی‌های یک استاندار موفق است.

وی افزود: افزایش اعطای اختیارات به استانداران هرگز اهداف مردم‌سالاری را تأمین نمی‌کند، برای تحقق این اهداف، اختیارات را باید به مردم بدهند و زمانی به مردم اختیارات کافی اعطا می‌شود که شوراهای استان یا مجالس محلی شکل بگیرد و قدرت از این مجاری به مردم اعطا شود.

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه استانداران نمایندگان دولت هستند، متذکر شد: استانداران هرچقدر هم قدرت پیدا کنند باز هم از سیاست‌های دولت تبعیت می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجالس ایالتی، محلی و شورای استان باید دارای قدرت باشند، گفت: اگر اختیار به شورای استان اعطا شود به این معناست که استان‌ها قدرت یافته‌اند، ولی صرف افزایش قدرت یک فرد برای استان کفایت نمی‌کند.

بخش نظردهی بسته شده است..