باتقدیراز تلاش های هنری نیم قرن استاد سید ابوالقاسم بهشتی:

کتاب” یادگار ایام”در یزد رونمایی شد

به گزارش یزدی نیوزرونمایی کتاب" یادگار ایام" اثرسید ابوالقاسم بهشتی موسس و بنیانگذار انجمن خوشنویسان یزد به مناسبت عید غدیرخم در یزد برگزارشد.

در این کتاب ۱۸۵اثر خوشنویسی استاد بهشتی توسط انتشارات "یساولی" وبه همت موسسه فرهنگی و هنری نواندیشان آریا کهن به زیور طبع آراسته شده است.

همچنین در این مراسم که دکتر نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی ،سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون ،علی اکبر اولیاء معاون سازمان امور اداری و استخدامی و جمعی از مدیران استانی و اصحاب فرهنگ و هنر حضور داشتند پوستر مربوط به اثر استاد بهشتی رونمایی شد.

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون در این مراسم با تشکر از برگزاری این مراسم توسط خانواده استاد بهشتی،اظهار داشت:خوشنویسی ایران معاصر با نام استاد بهشتی گره خورده است.

وی با بیان اینکه استاد بهشتی از هنرمندان باسابق کشور است از تلاشهای نیم قرن وی تشکر و قدردانی کرد.

به گفته معاون وزیر تعاون ،استاد بهشتی در حوزه هنر خوشنویسی سر منشاء فعالیت های موثر هنری بوده است.

در ادامه سید خلف حوتی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن قرائت پیام مدیرکل این اداره،اظهارداشت:با تلاش استاد بهشتی،آموزش هنر خوشنویسی در استان یزد رونق خاصی گرفت.

وی ادامه گفت:آموزش های تخصصی استاد بهشتی جریان تازه ای را به هنر استان یزد منتقل کرد که این جریان تاثیرگذار و ارزشمند بود.

گفتنی است همزمان با عید سعید غدیر خم نیز نمایشگاه آثار خوشنویسی "سید ابوالقاسم بهشتی" موسس و بنیانگذار انجمن خوشنویسان استان یزد افتتاح شد.

در این نمایشگاه ٦٠ اثر خوشنویسی این استاد خوشنویسی با حضور مدیران و شخصیت های فرهنگی و هنری با همکاری موسسه خیریه فرهنگی پورانیک افتتاح خواهد شد.نمایشگاه مذکور برای بازدید برای عموم روز شنبه  ١٨ شهریور بمدت یک هفته در محل خیابان امام خمینی،کوچه خواجه خضر،بازارچه سوهانکار،کوچه هشتم دایر است.

 

 

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..