آغاز سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی در بافق

no-thumbs

دومین سمپوزیوم ملی ساخت مجسمه‌های شنی در قالب جشنواره تابستانه با حضور ۱۸هنرمند از سراسر کشور در مجموعه تفرجگاه پارک آبشار این شهرستان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزدبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق گفت: این سمپوزیوم به دو صورت جنبی و اصلی برگزار می شود.

جعفر نجیبی افزود: ۱۸هنرمند در این سمپوزیوم باهم رقابت می کنند که در بخش اصلی ۱۰اثر برتر انتخاب شده است و در بخش جنبی هنرمندان شرکت می کنند که در پایان از برگزیدگان در این بخش نیز تقدیر می شود.

وی گفت: در این سمپوزیوم هنرمندانی از استان های تهران، لرستان، مشهد، البرز، کرمان، اردبیل، تبریز، همدان، خرم آباد و شهرستان بافق در این حضور دارند.

وی اشاره کرد: هنرمندان در این برنامه آثار خود را اعم از اجتماعی، معرفی شهر و کشور، بحث طبیعت و حفظ محیط زیست، آثار و ابنیه تاریخی خلق می کنند.

دبیر سمپوزیوم ملی مجسمه های شنی بافق با اشاره به اینکه فراخوان این سمپوزیوم طی دو ماه اخیر اعلام شده و ۶۴هنرمند در بخش اصلی شرکت کردند گفت: این تعداد شرکت کننده نسبت به سمپوزیوم سال گذشته حدود ۳برابر افزایش داشته که این موضوع نشان دهنده برگزاری متنوع این سمپوزیوم نسبت به سال گذشته است.

وی وجود تل ماسه های بکر و شن های روان با چشم اندازی زیبا در منطقه کویری این شهرستان را یکی از دلایل مهم برگزاری این سمپوزیوم در بافق اعلام کرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..