پنج حفار غیرمجاز در اردکان دستگیر شدند

no-thumbs

فرمانده انتظامی اردکان گفت: پنج نفر به اتهام حفاری غیرمجاز در محوطه‌ تاریخی قلعه « انجیر آوند» مشهور به روستای بهشت گمشده، توسط ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ سیدرضا صادقیان  افزود: با دریافت گزارش مردمی از حفاری غیرمجاز توسط غارتگران میراث تاریخی، ماموران پس از هماهنگی‌ لازم و اخذ دستور قضایی وارد عمل شدند و با دستگیری حفاران ،پرونده برای بررسی به مقامات قضایی تحویل شد .
وی اضافه کرد: عوامل این گروه چند شب گذشته اقدام به حفاری در قلعه تاریخی روستا یاد شده کرده بودند که با اقدام به موقع چند نفر از اهالی روستا و با اطلاع به نیروی انتظامی از انجام نیت سوء آنها جلوگیری شد و تجهیزات حفاری و تعدادی ادوات مورد نیاز برای تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی ضبط شد.
فرمانده انتظامی اردکان با تشکر از واکنش به موقع مردم روستای انجیرآوند، اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه‌های مختلف به ویژه میراث فرهنگی را وظیفه افراد جامعه دانست و یادآورشد: همشهریان می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز به نیروی انتظامی یا یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی که جبران ‌ناپذیر است، جلوگیری شود.
قلعه تاریخی روستای انجیرآوند از آثار باستانی دوره صفویه است، هنوز برای حفاظت در فهرست آثار ملی کشور قرار نگرفته است.
اردکان ۹۸ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..