۴۷ طرح تعاونی استان یزد در هفته تعاون آماده بهره‌برداری است

به گزارش یزدی نیوزمعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: ۴۷ طرح تعاونی در هفته تعاون آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۸۹۸ نفر در سطح استان یزد فراهم می‌شود.

ناصر زارع اظهار داشت: برای ایجاد این تعاونی‌ها که ۱۷ هزار و ۱۵۲ نفر عضو دارد، یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ بخش تعاون در جامعه فعالیت‌های زیادی انجام گرفته افزود: ایجاد اشتغال با محوریت تعاون در برنامه کاری وزارت تعاون است و در برنامه ششم توسعه باید هر سال پنج هزار روستا از محرومیت خارج شوند.

زارع ادامه داد: در یکسال گذشته تعداد ۸۱ تعاونی در زمینه‌های خدمات، کشاورزی، حمل و نقل، صنعت، مسکن وعمران در استان یزد با چهار هزار و ۱۸۵ نفر عضو و اشتغال‌زایی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های تعاونی نقش بسیار مهمی در راستای ارائه خدمات مختلف و در زمینه‌های گوناگون به مردم دارد، گفت: شرکت‌های تعاونی که در استان یزد در طول یک‌سال گذشته ثبت شده، با ۱۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد شده‌اند.

معاون تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج هزار و ۸۹۷ تعاونی و اتحادیه  999 هزار و ۲۹۱ نفر عضو و ۵۰ هزار و ۵۳۸نفر اشتغالزایی در استان یزد فعال هستند.

وی یکی از مزیت‌های تعاونی‌ها را سهولت در سرمایه‌گذاری و جمع‌آوری سرمایه‌های خرد دانست و خاطرنشان کرد: کل تعاونی‌های استان یزد با سرمایه‌ای بالغ بر ۴هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال ثبت و تحت پوشش اداره‌کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان یزد هستند.

زارع از انتخاب تعاونی‌های برتر استان یزد خبر داد و تصریح کرد: ۲۶۲ شرکت تعاونی در سامانه جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد ثبت نام کردند که ۲۳ شرکت تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر انتخاب شده‌اند و در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری از این تعاونی‌ها تجلیل می‌شوند.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..