در پنج ماه نخست سال جاری:

ورود بیش از ۴۲ هزار گردشگر خارجی به یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 42 هزار گردشگر خارجی به استان یزد سفر کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا نصیری  از ورود بیش از ۴۲ هزار گردشگر خارجی در پنج‌ماهه نخست سال جاری به یزد خبر داد و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۹ هزار و ۸۹۰ نفر بوده است که رشد پنج‌ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عمده این گردشگران از کشورهای اروپایی و نیز از کشورهای شرق آسیا هستند، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۴۰ هزار نفر به استان یزد سفر کنند که نسبت به سال گذشته با رشدی معادل ۲۰ درصدی پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد اقامت گردشگران خارجی را از اولین اولویت‌های در موضوع زیرساخت‌ها خواند و اظهار داشت: در این راستا باید اقدامات اساسی صورت گیرد؛ به‌گونه‌ای که در جهت رفاه حال گردشگران باید هتل‌های چهار و پنج ستاره در استان ساخته شود.

این مقام مسئول زیرساخت‌های حمل‌ونقل را یکی از عمده‌ترین زیرساخت‌ها دانست و اذعان کرد: در جهت رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی درصدد بهبود حمل‌ونقل هوایی، ریلی و زمینی هستیم و نیز بحث زیرساخت‌های ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی و خدمات عمومی نیز مدنظر قرارگرفته است.

وی از ساخت پنج هتل پنج ستاره در شهرستان‌های اردکان، میبد و یزد خبر داد و تصریح کرد: بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، بافت تاریخی شهر یزد و مجتمع‌های خدمات رفاهی که به گردشگران داخلی و خارجی استان کمک کند نیز در دستور کاری ما قرارگرفته است.

نصیری با تأکید بر اینکه موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اهمیت خاصی برای ورود گردشگران به استان برخوردار است، تأکید کرد: به این معنا که به نحوی کامل استان یزد به گردشگران شناسانده شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه برای پذیرش گردشگر صورت گیرد.

به گزارش فارس سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله شاهد افزایش ورود گردشگران به استان یزد باشیم؛ که در این راستا تعامل و همبستگی کامل همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع را می‌طلبد تا ضمن امنیت گردشگران در بحث ارائه خدمات بهتر برای گردشگران پیشگام باشیم.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..