امام جمعه یزد:

عید قربان نماد بندگی و تسلیم در برابر فرمان الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد عید قربان را نماد بندگی و روز به نمایش گذاشتن اوج بندگی یکی از صالح‌ترین بندگان خدا همچنین روز تسلیم در برابر فرمان و اراده الهی است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های امروز نماز عید قربان در یزد با تبریک عید قربان به مردم مسلمان جهان اظهار داشت: عید قربان عید بندگی و عبودیت است و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یکی از صالح‌ترین بندگان خدا و پیامبر الهی، در این روز در برابر اراده الهی تسلیم شد و از بزرگترین آزمون الهی سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه کسب رضایت خداوند متعال در همه امور از نشانه های مومن است، افزود: مومن همواره در همه امور خود رضای خدا را در نظر می‌گیرد سپس اقدام به انجام کاری می کند.

ناصری تاکید کرد: عمل به واجبات دینی، حرکت در مسیر شرع و عرف جامعه، داشتن اخلاص در امور و کسب رضایت الهی، سعادت انسان در دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت و انسان باید از لحظات عمر خود در این مسیر استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت‌های دولت دوازدهم و با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مسئولان و دولتمردان اظهار داشت: مسئولان در دوران تصدی مسئولیت خود برای تحقق اهداف و برنامه های تعیین شده تلاش کنند و در همه امور همواره رضایت خدا را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش کنند در انجام فعالیت‌های خود روحیه انقلابی داشته و با مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از نخبگان و دلسوزان جامعه، توجه به جوانان و افراد مومن در سایه وحدت بیشتر به مردم خدمت کنند.

وی همچنین برقراری ارتباط صمیمی و مستمر با مردم، اخلاص در امور، تقویت روحیه گذشت و فداکاری، بهره‌مندی از روحیه انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های مدیران و مسئولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مسئولان و دولتمردان باید متخلق به اخلاق اسلامی باشند.

ناصری همچنین با اشاره به سفر معنوی حجاج و حضور آنها در سرزمین وحی عنوان کرد: امیدواریم حجاج در انجام وظایف دینی و انقلابی خود موفق باشند و برای فرهنگ سازی دینی و اسلامی تلاش کنند.

به گزارش مهر، نماز روز عید قربان امروز با حضور اقشار مختلف مردم در مرکز استان به طور متمرکز در مسجد ملااسماعیل برگزار شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..