۱۲ نمایش با ۳۶ اجرا زیر «چتر زندگی» در یزد

به گزارش یزدی نیوزاحمد ندافی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» اظهار کرد: هشت اثر در بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش جنبی این جشنواره حضور دارند که از ۱۶تا ۱۸ شهریور در میدان امیر چقماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر اجرا می‌شوند.
ندافی بابیان این که این آثار به صورت چرخشی اجرا خواهند شد، افزود: این حرکت برای اولین بار در یزد آغاز شده و هر شب در هر منطقه، چهار اثر به نمایش در می‌آید که در مجموع ۳۶ اجرا خواهیم داشت.
وی با بیان این که حدود ۹۰ هنرمند در زمینه آماده سازی و اجرای این آثار مشارکت دارند، ادامه داد: آئین اختتامیه این جشنواره ۱۹ شهریور با تجلیل از برگزیدگان برگزار خواهد شد.
ندافی مهمترین هدف این جشنواره را بردن تئاتر بین مردم و آشتی مخاطبان با تئاتر عنوان کرد و شناسایی، معرفی و حمایت از گروه‌ها و استعدادهای تئاتر خیابانی استان، کمک به جریان فراگیر شدن تئاتر خیابانی با آشنایی هر چه بیشتر مردم با این گونه نمایشی، بیان مشکلات اجتماع و خانواده از طریق تئاتر در جهت تحکیم بنیان خانواده، مقابله با جنگ نرم دشمنان، لزوم هوشیاری و آگاهی مردم در استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره و ترویج ازدواج آسان و پایدار را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
وی افزود: امیدواریم جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چرخ زندگی» با محوریت خانواده نیز اواخر امسال یا اوایل سال آینده در یزد برگزار کنیم.
یادآور می شود نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی «چتر زندگی» به مناسبت ۲۵ شهریور (روز تکریم خانواده) به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و انجمن نمایش برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..