پرداخت خسارت وارده به مراتع تابستانه و زمستانه بافق

به گزارش یزدی نیوزرئیس  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت : ۵۷۰ میلیون ریال خسارت وارده به مرتعداران مراتع تابستانه و زمستانه این شهرستان که در سال گذشته مراتع خود را بیمه کرده اند پرداخت شد.

کمال کریمی افزود: برای حمایت از طرح های مرتعداری در برابر حوادث غیر مترقبه ای چون سیل، خشکسالی که  آسیب پذیری بالایی دارند، استفاده از صنعت بیمه برای جبران بخشی از خسارات وارده به مجریان طرح ها و ایجاد آرامش روحی و انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در طرح های مرتعداری بسیار مفید و تعیین کننده است.

وی خاطرنشان کرد: هر سال قرارداد بیمه جهت مراتع دارای طرح مرتعداری و مابین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مرتعداران به مدت یکسال منعقد می شود.

کریمی درخصوص پرداخت خسارت بیمه مراتع افزود: در سال گذشته ۱۰ فقره مرتع تابستانه دارای طرح مرتعداری به وسعت ۳۸ هزار و ۲۰۷ هکتار و ۱۷ فقره مرتع زمستانه دارای طرح مرتعداری به وسعت ۵۸ هزار و ۵۴۹ هکتار تحت پوشش مزایای بیمه خشکسالی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با اشاره به کمبود بارندگی و همچنین پراکنش زمانی و مکانی نامناسب آن در سال آبی گذشته و همچنین آسیب فراوان به پوشش گیاهی مراتع شهرستان بافق، خاطرنشان  کرد: خسارت وارده به این مراتع پس از ارزیابی کارشناسان بیمه به مبلغ ۵۷۰ میلیون ریال در سه ماهه نخست سالجاری توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ۳ شورای اسلامی روستاها و ۱۶ مرتعدار پرداخت شد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..