یزد تامین‌کننده ۵۰درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور

no-thumbs

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: استان یزد پتانسیل تولید 50درصد از روغن کنجد مورد نیاز کشور را داراست.

به گزارش یزدی نیوزسیدمسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان یزد گفت: این شرکت در راستای حمایت از صنوف تولیدی و توسعه واحدهای تولیدی محصولات کنجدی اقدام به ایجاد مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی در شهرک صنعتی اردکان کرده است.

عظیمی با بیان این که این مجتمع کارگاهی محصول عملکرد خوشه محصولات کنجدی استان است، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از ۷۰هکتار ایجاد شده است و در حال حاضر نزدیک به ۷۰واحد کارگاهی در آن مستقر شده‌اند که از این تعداد ۱۵واحد به بهره برداری و تولید رسیده‌اند.

وی با اشاره به این که شهرستان اردکان قطب تولید محصولات کنجدی در استان یزد و کشور است، گفت: در صورتی که حمایت‌های دولتی و ارائه سوبسیدهای لازم به واحدهای تولید کننده روغن کنجد اختصاص یابد، رونق چشمگیری در این صنعت ایجاد خواهد شد و شاهد ایجاد اشتغال قابل ملاحظه ای خواهیم بود .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد در خصوص اقدامات شرکت برای رونق بازار و صادرات این محصولات نیز گفت: ایجاد کنسرسیوم صادراتی محصولات کنجدی از جمله مهمترین اقدامات حمایتی از این صنوف تولیدی است.

وی افزود: حضور در بازار روسیه، مالزی، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله اقداماتی است که توسط این کنسرسیوم صورت گرفته است و نیز برنامه‌ریزی برای حضور مویرگی در زنجیره فروش محصول در بازار روسیه از جمله اقداماتی است که در دست اقدام است.

عظیمی گفت: تغییر ظاهر و بهبود بسته بندی محصولات از جمله سایر اقدامات صورت گرفته است که در حال حاضر ۴واحد تولید کننده ظروف بسته بندی در شهرک صنعتی اردکان مستقر شده اند و نقش بسزایی در بهبود کیفیت بسته بندی تولیدات کنجدی داشته اند.

بخش نظردهی بسته شده است..