مدیرکل استاندارد یزد:

گشت استاندارد در یزد آغاز می‌شود

مدیرکل استاندارد یزد گفت: گشت استاندارد به زودی در شهر یزد آغاز می شود و وضعیت کالاها در سطح عرضه را مورد رصد قرار می‌دهد.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ماجدی عصر امروز در جلسه شورای معاونین استاندارد استان یزد با اشاره به ماموریت های استاندارد و تلاش برای تحقق رسالت‌های این دستگاه اظهار داشت: به منظور ایجاد آرامش در سطح جامعه و ایجاد اطمینان در بین شهروندان در زمینه کالاها و خدمات استاندارد، به زودی گشت استاندارد در یزد آغاز به کار خواهد کرد.

وی بیان کرد: دامنه گشت‌های استاندارد علاوه بر بازارهای خرید و فروش، واحدهای تولیدی را نیز شامل خواهد شد.

ماجدی اردکانی عنوان کرد: بر اساس بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، همه محصولات داخلی باید زیر پوشش استاندارد قرار گیرند و نسبت به ترویج آنها اقدام شود.

وی افزود: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اداره استاندارد باید در ابتدا از طریق تحقیقات میدانی نسبت به شناسایی واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری اقدام کند.

مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: بر اساس در قالب این طرح به سراغ آن دسته از واحدهایی که تاکنون به اداره استاندارد مراجعه نداشته اند، خواهیم رفت و در صورت لزوم به منظور جلوگیری از ورود کالاهای بدون شناسنامه تولید و استاندارد به بازار، نسبت به پلمپ خط تولید آنها اقدام خواهد شد.

ماجدی اردکانی یادآور شد: طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردها) نیز در حال حاضر در سطح بازار با سرعت و کیفیت خوبی در حال اجرا است که با اجرای طرح تردد گشت استاندارد، مدت زمان انجام بازرسی افزایش یافته و کارشناسان استاندارد قادر خواهند بود خارج از وقت اداری و در ساعات عصر و شب نیز به گشت زنی و کنترل کالاها و خدمات در سطح بازار مشغول باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به ثبت شهر یزد در یونسکو، در آینده نزدیک حضور گردشگران داخلی و خارجی در این شهر بیشتر خواهد شد که با اجباری شدن اجرای استاندارد تمامی کالاها و خدمات حساس، به طور قطع آرامش خرید افزایش خواهد یافت و این روند به طور قطع توسعه صنعت توریسم را به دنبال خواهیم داشت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..