نماینده تفت و میبد در مجلس خبر داد؛

اختصاص ۳ میلیارد دلار برای ایمن‌سازی مدارس کشور

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت نسل جوان کشور،‌گفت: سه میلیارد دلار از محل صندوق دخیره ارزی برای مقاوم سازی مدارس اختصاص داده شده است.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«کمال دهقان‌فیروزآبادی» ضمن تقدیر از از تلاش های صورت گرفته در اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: در قانون برنامه برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس و فضاهای پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش، معادل ریالی سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت امر تعلیم و تربیت در کشور افزود: تلاش همه مسئولان به پرورش نسلی آگاه و متعهد معطوف است تا مسیر پیشرفت کشور و انقلاب با تفکر و تدبر بیشتر، هموارتر گردد .

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مصوبات قانون برنامه در جهت حمایت و توسعه فضاهای آموزشی گفت: برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس و فضاهای آموزش و پرورش، مصوب شد تا معادل ریالی سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی در بودجه سنواتی اختصاص یابد و اولویت این اعتبار نیز برای مناطق محروم و طرح‌های نیمه تمام آموزشی، پرورشی و ورزشی باشد که باید تا پایان سال دوم برنامه به اتمام برسد .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در صورت عدم تحقق این منابع، دولت مجاز است یک درصد از هزینه‌های شرکت ها و بانکهای دولتی را کسر و پس از واریز به خزانه؛ برای تحقق این موضوع اختصاص دهد .

انتهای پیام

 

بخش نظردهی بسته شده است..