آزادی ۶۸ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد از زندان‎‎های استان یزد

رییس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: در پنج ماه نخست سال جاری با همدلی و همراهی مردم و خیرین و مشارکت اثرگذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، 68 نفر مددجوی نیازمند جرائم غیر عمد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند .

به گزارش یزدی نیوز به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمدرضا حبیبی» در جلسه ستاد دیه استان افزود: با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان یزد، اتفاقات بسیار خوبی در سال جاری در استان رخ داد و علاوه بر جمع آوری مبالغ نسبتاً خوبی برای آزادی زندانیان، بحث مهمتر که همان فرهنگ‌سازی در جامعه جهت کمک به تحقق اهداف این نهاد خیرمند بود، شکل گرفت .

وی ایجاد یک شناخت نسبی از این قشر آسیب پذیر در جامعه را مهمترین اقدام سال جاری ذکر کرد و اظهار کرد: به طور معمول  زندانیان نیازمند، تحت پوشش  و سرپرستی هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند و این خانواده‌ها معمولاً با مضیقه‌های مالی و روانی زیادی نیز روبرو بودند که با اقدامات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان، حرکت بسیار خوب و اثرگذاری شروع شد و اثر فرهنگ‌سازی ارزشمندی در جامعه بر جای گذاشت .

این مقام قضایی بر ایجاد هماهنگی و ارائه طرح و برنامه جامع از هم اکنون برای برنامه های مشارکتی با رسانه ملی در سنوات آتی تأکید کرد و گفت:  برای ساختن یک برنامه جذاب و اثرگذار که مخاطب را همراه و همسو با اهداف برنامه پیش ببرد باید فرصت کافی و وقت مناسب در نظر گرفته شود .

رییس کل دادگستری استان از حضور ۱۶۴ نفر محکومین مالی در زندان یزد خبر داد و ابراز کرد: بیش از ۲۷۸ میلیارد ریال میزان بدهی مالی این ۱۶۴ نفر است که تاکنون ۸۳ میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی و مبلغ نقدینگی مددجو فراهم شده است و برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۱۹۵ میلیارد ریال نیاز است

 

بخش نظردهی بسته شده است..