معاون استاندار یزد:

ضرورت ایجاد نگاه ویژه دولت و بخش خصوصی به بافت تاریخی

به گزارش یزدی نیوز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با تاکید به لزوم نگاه ویژه دولت به مجموعه پایگاه میراث فرهنگی گفت: کارمندان پایگاه میراث فرهنگی بدون هیچ چشم داشت و با عشق به هویت تاریخی خود تلاش کردند و لازم است دولت به آنها نگاه ویژه‌ای داشته باشد .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«سیدمحمدرضا سیدحسینی» اظهار کرد: با حمایت مسئولان عالی رتبه سازمان میراث فرهنگی کشور پرونده ثبت جهانی یزد علی‌رغم دشواری‌ها و با توجه به عدم اطمینان از حصول نتیجه با جدیت دنبال و در سطح کم سابقه‌ای از نظر مساحت، به ثبت رسید .

وی‌ افزود: برای کمک به احیا و نگهداری بافت تاریخی در جهت بازگشت زندگی به بافت تاریخی و توسعه پدیده گردشگری به حضور سرمایه‌های دولتی و همراهی بانک‌ها نیاز مبرم وجود دارد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصویب مصوبات و بودجه ویژه، توسط دولت برای پیشبرد برنامه‌های استان در جهت حفظ برند شهرجهانی را خواستار شد .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این مسئله که عمده سوال مردم پس از ثبت جهانی پیامدهای آن است، خاطرنشان کرد: در صورتی که از تجربه ثبت جهانی برای حفظ و گسترش گردشگری به خوبی استفاده شود، مطمئنا در کشور شاهد کاهش تخریب بافت تاریخی خواهیم بود .

 

بخش نظردهی بسته شده است..