استاندار یزد:

اکنون باید به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد باشیم

استاندار یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باید به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان یزد باشیم.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به‌ ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاق پایان راه برای یزد و مسئولان میراث فرهنگی نیست و اکنون باید به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۰ کارگروه در ذیل ستاد مدیریت راهبری بافت جهانی و شهر یزد ایجادشده است، افزود: هریک از این کارگروه‌ها اقدامات خاص خود را که برایشان تدوین‌شده است را اجرایی می‌کنند.

استاندار یزد بابیان اینکه یکی از مسئولیت‌های اصلی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یزد، توسعه زیرساخت‌ها است، اظهار داشت: البته این اتفاق تا حدی رخ‌داده به‌نحوی‌که آمار اماکن اقامتی در یزد در سال ۹۱ حدود ۶۱ مورد بود که این میزان در سال ۹۴ به ۱۰ مورد رسیده است.

میرمحمدی به تعداد گردشگران خارجی که سال ۹۵ به استان یزد سفر کردند اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر خارجی به استان یزد سفر کردند که درآمد حاصل از حضور این گردشگران در استان یزد ۳۶ میلیون دلار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یزد از الگوهای مهم در همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان است و یکی از مواردی که درروند ثبت جهانی بافت تاریخی یزد موردتوجه قرارگرفته، همین همزیستی مسالمت‌آمیز بود.

استاندار یزد در پایان گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یک فرصت بسیار خوب برای توسعه گردشگری در استان و کشور است و لازم است که تمام نیازها در استان برطرف شود تا با کمک مسئولان استانی و کشوری زمینه معرفی هر چه بیشتر یزد به جهانیان را فراهم کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..