معاون عمرانی استاندار یزد:

وضعیت کنونی گردشگری یزد برای سرمایه‌گذاران جذابیت ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند.

به گزارش یزدی نیوز به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید محمدرضا سید حسینی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان یزد با تبریک هفته دولت، گفت: با حمایت مسئولان عالی‌رتبه سازمان میراث فرهنگی کشور پرونده ثبت جهانی علی‌رغم دشواری‌ها و با توجه به عدم اطمینان از حصول نتیجه با جدیت دنبال و در سطح کم‌سابقه‌ای ازنظر مساحت، به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: به‌رغم اینکه توانستیم اهمیت بافت تاریخی یزد را به دنیا و مردم ثابت کنیم، این موضوع هنوز به بانک‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ثابت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تأکید کرد: برای کمک به احیا و نگهداری بافت تاریخی در جهت بازگشت زندگی به بافت تاریخی و توسعه پدیده گردشگری به حضور سرمایه‌های دولتی و همراهی بانک‌ها نیاز مبرم وجود دارد.

سید حسینی، ادامه داد: اگر ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تنها یک برند باشد و بخواهیم به این رویداد این‌گونه نگاه کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم از تسهیلات بانگی و اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در یزد استفاده و کمک کنیم تا مردم در بافت تاریخی بمانند، افزود: با تسهیلات بانک‌ها و سودهایی که دریافت می‌کنند، سرمایه‌گذاران هیچ میلی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصویب مصوبات و بودجه ویژه، توسط دولت برای پیشبرد برنامه‌های استان در جهت حفظ برند شهر جهانی را خواستار شد.

سید حسینی بابیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون به برخی اماکن تاریخی یزد هیچ نگاهی نشده و این اماکن هرروز در حال تخریب و نابودی هستند، اضافه کرد: در چنین شرایطی لازم است رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور اکید دهد که همه این بناها به‌عنوان زیرساخت گردشگری متعلق به میراث فرهنگی است و باید ساماندهی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز که کار ثبت جهانی بافت تاریخی انجام‌شده نیز پایگاه ثبت جهانی میراث فرهنگی باید چند گام جلوتر برود، اظهار داشت: این کار به‌این‌علت است که آن‌ها باید مسئولیت رصد بافت را بر عهده بگیرند و این در حالی است که وضعیت استخدامی، قرارداد و حقوق هیچ‌یک از نیروهای این پایگاه مشخص نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود تا مشکلات آن‌ها نیز برطرف گردد.

بخش نظردهی بسته شده است..